Doc må snorke mer!

Ny uke nye muligheter! Eller er det egentlig det? Mi uke starta med fantastiske to-tre timers søvn i natt. Har hatt øresus så lenge eg kan huske, men eg vil ikke påstå eg har vært plaga av det. Nå i vinter har dette derimot økt noe. Er du over 30 år har du hørt om snø på TV, og hvilken intens skurrelyd det lager. I natt var det skrudd på fullt volum på venstre øre, mens i høyre øre var det ei sånn god gammeldags vekkerklokke på full guffe.

Ikke mitt mest opplagte tryne dette her fra i morges!

Eg ble liggende og glo misunnelig på Doc som sov søtt, prøvde nærmest å hypnotisere meg inn i hans drømmeland uten hell. Det var ikke sjans i havet å få blund på øyet, så eg prøvde febrilsk å finne andre lyder å fokusere på. En saltebil passerte litt for fort, lastebilene nede på motorveien forsvant i støyen, og vindkastene kom for sjelden.

Men så, helt ut av det blå, det måtte ha vært i totida, da begynte Doc å snorke. Han som sier han ALDRI snorker. Joda, takk gud for at han snorker som en bjønn, for det var det som redda meg! Eg fokuserte så hardt på snorkingen hans at eg begynte å puste synkront med han, og før eg visste ordet av det hadde eg og sovna.

Det skulle likevel ikke gå lange tida før han vrei på seg, og eg våkna av at det ble for stille. Dytta litt rundt på Doc i håp om å få tilbake den jevne duringa i hans bakre svelg, og etter en halvtimes tid var det tilbake. Denne gangen sov eg til klokka ringte, men selv om det på ingen måte var nok søvn sto eg opp i håp om å være trøtt nok til å ignorere eventuelt støy i kveld. Men neida, vet du hva for lite søvn kan gjøre med tinnitus? Øke tinnitus. Og ja, eg har oppsøkt legen i håp om en mirakelkur.

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

5 thoughts on “Doc må snorke mer!

  1. Tinnitus er djevelens oppfinnelse. Fikk hlreappafat for å kompensere mot pipinga, hjalp litt, en stund.

    En ting er piping, noen ganger får jg motorlyd, sånn skikkelig during, som holder på i timesvis

  2. Hei, jeg har også tinnitus og sliter med å få sove når det er for stille.. Etter en time på ØNHavdelingen på sykehuset, ble det sendt inn søknad til Nav Hjelpemidler om lydboks. Kom i posten etter noen dager. Ligner på en litt klumpete radio, kan velge flere ulike lyder (torden,vann,hvit støy, bølgeskvulp) som kan spilles av direkte fra boksen eller via små høytalere til å legge under hodeputa. Funker veldig bra for meg, hvit støy “kamuflerer” min tinnitus:)

    1. Hørt om disse lydputene, og lignende hjelpemidler 🤠 Men først vil eg å se om det finnes en årsak, og prøve å fikse det om mulig. Tinnitus er jo ikke egen diagnose, men symptom på andre ting 😅🤠

  3. Æsj…. Det er noe helvetes drit. Har sovet litt lite i det siste og har konstant «fossefall» i øra. Som freser når jeg snur på hue. Håper at det demper seg snart for deg. Blir jo skikkelig sliten av det. Ønsker deg rask bedring! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top