Doc sto fast, og eg spiste pels!

Nok en hjemmehelg godt i gang her, og i all hu og hast kom eg på at vi har en blogg, så den kom litt seint i dag. Doc mente det var tid for et skikkelig sjau på garden igjen, hvilket eg forøvrig er helt enig i. Var bare så fryktelig kjedelig å komme i gang i dag. Nå som vinteren er like om hjørnet er det mye som må gjøres på en mikroranch. Siden eg hadde lovd å ta huset i helga gikk Doc ut for å rydde garasjen, mens eg satte i gang inne, noe angrende på min lovnad. Hvem liker å gjøre husarbeid liksom?


Gikk ikke lange tida før tlf ringte, Doc trengte hjelp, men ville ikke si hva det gjaldt. Da eg kom ut i garasjen fikk eg meg en god latter! Doc sto inne på verkstedrommet med et bord halvveis inne, han kom seg ikke ut, og fikk ikke bordet inn. Det er et metallbord hvor han har bolta fast en skrustikke i ene enden, og det var den enden som sto igjen å få over dørkarmen.

Der sto han jaggu godt!

Etter å ha ledd litt av han, og selvsagt hjulpet han med bordet, kunne eg fortsette inne. Mens eg fikk tatt alt utenom badet rakk han å rydde hele garasjen, og fylle jacuzzien. Etterpå tok vi en liten handletur, med fem store sekker med tomflasker som har stått lenge nok i garasjen. Tror Doc følte seg litt ille til mote da den ene etter den andre stilte seg i pantekø for så å snu igjen, men vi vant til slutt 400 kr på rødekorslotteriet. Om vi gikk i pluss eller minus sjekka vi ikke, gevinst er gevinst!

Mye godt her, både med og uten pels!

Vel hjemme fyrte eg i gang pizza mens Doc sjekka jacuzzien, og solseng hør og bør med vår flaks, var den selvsagt gått lekk og måtte tømmes igjen. Doc fikk tømt den, men å finne gjengeteip og prøve på nytt tar vi i morgen, resten av kvelden var satt av til ost og kjeks. Her måtte eg faktisk sende snap hjem til familien for litt veiledning. Når eg for første gang skulle prøve camembert, og den var dekka av noe som ligna bomull, måtte eg forhøre meg litt. Osten kunne spises, og den var til og med god, så vi kosa oss skikkelig!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top