Peisen og borgerplikten er utført!

Det var fortsatt mørkt ute da eg våkna, tenkte at dette gidder eg ikke, men var pissetrengt som pokker. Da eg fikk se at klokka ikke var mer enn 7 snudde eg meg, kneip eg igjen, og sov litt til. Hadde eg stått opp da hadde Tassen klikka og vekka far også, tenkte han skulle få sove litt til. Da eg litt seinere våkna hadde Doc lufta Tassen som nå sto i senga og beit meg i nesa. Det var bare å stå opp.

Har ikke noe før-bilde, men sånn ble det.

Nede lå flesk på tining, og Doc satt i sofaen med et forundra blikk. Han ville få ferdig peiskroken, men visste ikke helt om han skulle ta den før eller etter frokosten. Flesket var ikke riktig tint, så han gikk ut og blanda fugemasse. Eg satt på stedet hvil i sofaen, med makt over fjernkontrollen, titta på noe husjaktgreier. Mye fint å se, men ikke like kult som nye peiskroken vår da Doc etterhvert ble ferdig med den. Han brukte kalkmaling på muren, og la mørke fliser med svarte fuger. Og så la han flisene videre bort der vedkørja står. Synes det ble skikkelig tøft!

Valgets kvaler, eller kvalens valg?

Eg har forresten fått vaska klær i dag, som veldig mange andre dager, og så har eg tatt en svingom med gode gamle Miele. Etter murerjobben til Doc gikk eg grundig til verks i kriker og kroker hvor au pair’n ikke kommer til. Deretter tok vi oss en søndagstur, som det gamle ekteparet vi begynner å bli. Det vil si, valglokale var åpent også i dag, så vi har gjort vår borgerplikt og stemt. Kan ikke klage om man ikke bruker stemmen.

Ut på ettermiddagen kom svigers på besøk, så vi ble sittende ei god stund å skravle, veldig koselig. Ellers har det jo blitt noen turer med Tassen i dag da, som jo er helt normalt. En litt lenger tur også, sånn for å lette på samvittigheten for at han måtte sitte så lenge i sele i bobilen i går stakkar. Ja, han blir rastløs, en hund må få utløp for energien så de ikke blir tussete. Enten ved tur, lek eller hjernetrim. Da ble tur enklest.

 

Snap / Insta

4 thoughts on “Peisen og borgerplikten er utført!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top