Dro til feil sykehus!

Tassen hoppa opp i senga i morges og dytta sin kalde snute i nesa mi samtidig som alarmen ringte, og undertegnede bråvåkna så Tassen nesten ramla på gulvet. Eneste problem i dag var at eg hadde fått en verk som minna om influensa. Som du sikkert nå har skjønt ble eg hjemme fra jobb, for man skal jo holde seg hjemme om man føler seg syk. Utover formiddagen ble eg noe bedre, influensafølelsen gikk over til å bare være vondt i bringa og hjertebank.

Det var ikke verre nei, men flaks at eg hadde time hos kardiolog i dag da. Nå var det uansett lite tid igjen før timen, eg rakk ikke dra på jobb først, så eg benytta meg heller av sjansen til å dusje dette 85 mod skroget. Det var nok ikke dumt, men eg burde ha vært raskere. Eg måtte snart kjøre, og Tassen som har hyppig vannlating måtte tisse igjen. Det ble 5 min kappgang med skvetting i fart.

Har eg kommet riktig nå da?!?

Kasta meg i bilen sammen med en rykende fersk pakke med disse HER, og freste mot Jessheim. Parkerte utenfor LHL sykehuset, og i det eg løp inn ringte de for å etterlyse meg. Svarte som det var, eg var på vei inn, hvilket var greit. Løp inn hvor eg fikk beskjed om at eg ikke hadde time der. Hva?!? Nei, Gardermoen Hjertesenter lå ikke på LHL sykehuset.

Rødsprengt med puls på nivå med toppidrettsutøvere kunne eg sette meg på riktig venterom!

Som ei hodeløs høne kava og leita eg rundt på Jessheim for å finne frem, og eg ringte naturligvis opp igjen det nr som hadde etterlyst meg. Der fikk eg både forståelse og veiforklaring, så omsider fant eg frem bare 15 min over tida. Det var kanskje greit at eg fikk pumpa ordentlig i gang, for her skulle blodtrykk måles, og så skulle eg få på meg en sånn 24 t EKG.

Nei dere får ikke se hvor resten er festa! Men dette skal få klø i noen dager nå..

Jaggu godt eg tok meg tid til en dusj, for denne EKG’en skulle eg helst ha på til mandag om mulig. Vel, eg fikk med et ekstra  bytte med pads så eg kan dusje én gang underveis, noe de anbefalte. Nå gjenstår det å se hva de finner denne gangen da, og å lære å lese innkalling litt mer nøye heretter. Til mitt forsvar er det LHL eg pleier være på med hjertearytmien, og det var der eg opererte i fjor. Rart man blir forvirra? Snart helg!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Dro til feil sykehus!

  1. Vet ikke om det er noen trøst, men du er langt fra første og garantert ikke siste pasient dom møter opp på feil sykehus. Jeg er ansatt i Vestre Viken som består av sykehusene på Bærum, Kongsberg, Drammen og Ringerike. Logo og navn er likt..
    Verste jeg har hørt om (leserinnlegg i lokalavisa) var en mann fra Hønefoss som ble oppringt fra sykehuset. En hyggelig mann fortalte at han kunne få time på MR samme dag på Bærum Sykehus. Mannen kastet seg i bilen og dro til Bærum. Nei, han hadde ikke noe time til MR der. Men fant ut ved å undersøke litt at han hadde MR time på Ringerike. (Hønefoss) Forvirra dro fyren tilbake til Hønefoss og fikk sin MR, om noe forsinket. De hadde da sagt Bærum?
    Og ja, han som hadde ringt, hadde antakelig sagt at han ringte fra Bærum Sykehus. Han hadde arbeidet der i mange år og hadde begynt på Hønefoss den uka eller uka før og sikkert sagt feil av gammel vane da hsn ringte rundt gor å prøve fylle opp en avbestillingstime.

    1. Nå var det ikke under samme sykehus eller noe sånt her, helsehuset på Jessheim er helt uavhengige. Feilen eg gjorde var å ta for gitt at det var samme sted som eg har pleid å gå til tidligere 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top