Er det så farlig da?

Som hver onsdag ellers er vi nå halvveis til helg, over kneika, men nå vet vi at det vanker tre dager uten vekkerklokke ikke så fjernt unna. Det var i alle fall nok lyd fra vekkerklokka i morges, kan nok sikkert en trøtt Doc signere, det var han som vekka meg med å dulte albuen i sida på meg. Jobben var grei i dag, og lunsjen ble nøye plukka fra en duggfrisk salatbar. Ja, tro det eller ei, men eg prøver det minste å skjerpe meg, så slipper eg dårlig samvittighet når eg ryker på en pose chips på kvelden.

Sukkersøt morgenkvist etter tre alarmer og en albue!

Må ærlig si meg litt fascinert at denne båten som kommer fra «over there», og har fulgt litt med på saken. Skuta er jo uten tvil svær og tøff, og det er artig at de ville besøke dette søte lille potetlandet. Flirte dog litt for meg sjøl av ene overskrifta til VG «Ber skuelystne holde avstand». Ja, og hvis ikke da? Blir det statue av et hangarskip ved siden av Freya eller? Nei, fra spøk til revolver, som vi sier på ville Vestlandet, dette er kult.

Man ser unektelig at folk er meget todelt angående skuta, og vi har folk helt ytterst på begge sider. Konspirasjonsteoriene flyter fritt på sosiale media, og de aller ivrigste med de sterkeste meningene glemmer gjerne både komma, dobbeltkonsonanter og ellers alt man lærte i norsktimene. Riktig så interessant underholdning vil eg tørre å påstå.

Ikke beste jolle å dra teiner med kanskje..?

Noen mener USA utnytter Norge, at de driter i oss og bare bruker oss som et mellomledd i sin maktutøvelse mot Russland, ja, de påstår til og med at USA aldri har hjulpet noen i verden. Neivel, den er grei. For andre påstår at amerikanerne er her nettopp for å hjelpe Norge å skremme Russland. Og så blir det heftig krangel mellom alle disse ekspertene i kommentarfeltene.

Min mening, om den skulle ha noe som helst å si da, er at de er hjertelig velkommen. Eg orker ikke bry meg om hvorfor akkurat nå, men det som mange ikke har fått med seg er at de egentlig skulle vært her før krigen brøt ut. Pga pandemi og pandema fikk de ikke legge til kai før nå, så eg tror mer på et helt ordinært utsatt besøk, enn på både provokasjon og hjelp.

 

Snap/insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top