Åh hildrande du!

Hva skulle man ha gjort uten sosiale media? Måtte vi ha vaska vinduene da? Før eg rakk å titte ut i dag, hadde Facebook, insta og snap slått fast at eg måtte kjøre pent, for her var det kommet snø. Eg gjorde det som er vanlig hele vinterhalvåret, og gjerne litt til, gikk ut for å starte bilen mens morgenkåpa flagra i vinden og sloss mot snøfnuggene.

Uansett hvor surt det er, så må Tassen tisse minst fire ganger dagen!

Joda, det snødde riktignok tett, men de 20 cm som var lovet fra både YR og Storm, de uteble. Her var knappe tre mm, og veien var bare bar. Foruten litt hvitt mellom hjulsporene på E6 var det ikke rare utfordringen å ta seg til jobb.

Vel hjemme var det fortsatt like lite snø, selv om det har lava ned i hele dag. Skal nevnes at vi nå nærmer oss fire cm her, men ingen kritisk tilstand foreløpig, og i morgen meldes sol.

Dette kunstverket har eg gitt navnet «Tissende Tass i snøvær». 

Ingen grunn til panikk folkens! Det har blitt tradisjon å hver vår gå gjennom sosiale media for å se de mange reaksjonene på vårsnøen. Ja eg kaller det vårsnø, for det kommer hver vår. Og bare for å skremme litt ekstra; det pleier komme snø i mai også her. Det er bare å gjøre det samme vi gjør hver vår, stålsette oss og snart bli vant til dette.

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top