Festlig jul!

Herrejesus altså! Eg hadde seriøst panikk i natt, hørte sånn merkelig krafsing, var sikker på vi hadde mus i bobilen. Ikke ett minutts søvn vettu. Når klokka nærma seg tre i natt måtte eg bare sjekke dette. Satt på lyset på tlf og titta forsiktig rundt meg. Der så eg det, men det var ikke mus nei! Der lå den urolige foten til Doc og pirka borti søppelposen over senga. Fader altså, men da kunne eg i det minste sove!

Vel vel, etter sånn ok passe mengde søvn, egentlig litt i minste laget, var Tassen klar for tur. Eg stakk albuen i sida på Doc, som han pleier gjøre på meg vettu, og da sto han opp med Tassen, sånn passe fornøyd. Eg ga egentlig blanke i hvilket humør de var i, for eg skulle sove videre. Tja, det varte i 20 min til de var tilbake, Tassen mente høylytt at det nå var på tide. Greit, eg kvikna til og tok på meg noe lignende DENNE og var klar for dagen.

Livet er godt på Radøy!

Inne sto fattern for frokost bestående av lokale egg, og bacon fra naboen, det er virkelig noe han kan. En bedre frokost seinere tenkte vi å slappe av hvilket harte ei ukjent stund. Doc kom dinglende inn for å nevne hvor elendig den komposittflaska var på vinterstid. Moderen hadde satt på potetene, så vi hadde bare tid og vei til å kjøpe stålflaske til bobilen. Det fikk vi til vettu, samt tilbehør til morgendagens middag.

Litt ut på dag fikk mamma og pappa besøk av et vennepar vi setter stor pris på å ha i livet, fantastisk herlige mennesker! De skulle jo liksom kjøre og greier, men vi fikk lokka de med god akevitt. Etter at de hadde lufta katten kom de luskende tilbake, og da var det i gang. Nå sitter vi her og nærmest synger hele juleheftet på rams, mamma og pappa, Randi og Rune, og oss, og du dæven som vi koser oss! Kos dere og inviter naboen, det kan fort bli ufattelig artig vettu!

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top