Hva gjør man ikke for avisa?

I går skreiv eg et innlegg om min personlige mening i forbindelse med en sak om Pride i lokalavisa hjemme, hvor eg også reagerte på en del kommentarer angående tema. Det gjør meg faktisk litt trist å se at en del mennesker er så sterkt imot Pridemarkeringer, når det utelukkende handler om retten til å elske den man vil. Så du ikke det innlegget kan du lese det HER.

Ei journalist i lokalavisa likte dette innlegget og ville lage en sak om det, men denne avstanden hjem til lokalavisa byr jo på utfordringer. Intervjuet skjedde via en hyggelig tlf samtale, så det var ingen problem. Det var verre med bilde til saken, det måtte eg nemlig fikse selv og sende på Mail. Nå er jo ikke vi så altfor flink å ta bilder her, men eg hadde alliert meg litt med leieboeren. Da eg kom hjem fra jobb skulle vi bare spise middag, og så skulle eg ta en kjapp dusj for å unngå å stille i avisa med fett hår og arbeidstøy.

Joda, middagen gikk raskt unna, og eg var på vei i dusjen. Leieboeren fikk da plutselig tlf, så hun måtte løpe ut døra, for så å bli borte noen timer. Greit. Eg gikk i dusjen og fikk da stelt meg litt. Prøvde meg på selvutløser, men da eneste rom i huset med brukbar belysning er på kjøkkenet ble det litt snodig bakgrunn. Så prøvde Doc å ta bilde, men han har ikke noe interesse for foto, og det ble et bilde eg ikke var fornøyd med. Dermed testa eg kontoret. Der har vi sånn god gammeldags stående lampe med en mindre lampe under, en sånn «arm» man kan justere. Fikk festa tlf i den armen med selvutløser og blits, og etter ca 40 bilder fant eg endelig et hvor eg ikke så syk eller gal ut. Fant da ut at eg burde hatt DENNE, så skulle eg fått det litt bedre til.

Bildet er nå sendt på Mail til avisa, i håp om at det er brukbart, og da ringer leieboeren som er på vei hjem og sier hun kan ta bilde… Må ærlig si eg føler en litt sterkere prestasjonsangst for bilder når det brukes i ei avis, enn når det er til egen blogg. Ja selv om eg kanskje egentlig burde være like nøye på bloggen? Hva som kommer med i avisa får dere se i morgen når eg deler saken, her er i alle fall noen av bildene eg IKKE ble fornøyd med.

Rødsprengt
Rund og sur?
Kjøleskap og fantastisk vinkel

2 thoughts on “Hva gjør man ikke for avisa?

  1. Flotte dame, flott bilde ville blitt enda bedre med ett lite smil 😏 men en er muligens preget av stunden alvor🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top