Ingen gave til hverandre…

Så var selveste julekvelden 2023 historie. Vi starta julaften med en god frokost, hvor det bugna av julepålegg, eggerøre, ørret og kakao med krem, hvor vi nærmest forstua ganen før vi ga oss. Deretter ble det sett et ukjent antall julefilmer, selvsagt inkludert Donald Duck og vennene hans. Doc hadde stålkontroll på ribba underveis, mens undertegnede ikke gjorde stort mer enn å skrelle poteter.

Feit mat og brede smil, da var det jul!

Plutselig var svigers her, og eg var på ingen måte klar! Tida hadde galoppert fra meg, så her måtte eg bare kaste meg rundt! Oppe på soverommet fant eg penklærne klare, så det var bare å skifte, eg hadde på DETTE lekre skjørtet, men toppen finner eg ikke igjen link til, ligner DENNE bare rød. Nede på badet sparkla eg nebbet i all hast. Mens vi gjorde siste forberedelser kom også Tonje inn døra med en vegansk pizza hun bare skulle varme, det gikk fort da ovnen var varm etter ribba.

Julebordet klart til folk og mat!

Endelig kunne vi sette oss til bords med ribbe, hjemmelagde medisterkaker, innmatpølse, surkål, saus, Karmøypoteter og vegansk pizza. Det var julebordet sitt det. Roen senka seg med en gang, stillheten vitna om fornøyde smaksløker, mens Tassen satt pent og venta tålmodig på rester. Desserten var nyinnkjøpt riskrem og jordbærsaus, mens Tonje kosa seg med en nydelig vegansk karamellpudding.

Utålmodig liten fyr!

Etterpå slengte vi oss i sofaen og henta frem gaver og kaker. Du skjønner det at vi kan ikke ha gaver under treet da Tassen blir helt krakilsk av gaver. Han vet det kan være godis og leker der, og da skal alt åpnes pronto! Han hjalp faktisk alle å åpne så fort han var ferdig med sine, det holdt ikke med verken gnagebein eller leker der. Vi fikk alle veldig fine gaver, men eg og Doc har faktisk ikke gitt hverandre noen ting. Vi føler det blir å bytte penger, så i stedet skal vi gjøre noe koselig sammen en dag.

Snap / Insta

8 thoughts on “Ingen gave til hverandre…

  1. Jeg og mannen min gir heller ikke hverandre gaver… Vi har huset fullt og alt vi trenger… Har ikke plass til mer…🤪😉

  2. Vi skulle heller ikke gi hverandre gaver, heller investere i ny seng på salg i januar. Men, ja det er et men. Gubben trengte ny tlf, og tror du ikke bikkjen hadde kjøpt det? Ble litt sure miner med en gang, men det gikk over🤣

      1. det samme gjør vi. ingen gaver til hverandre. men bruker pengene til noe vi koser oss med sammen.

  3. Vi hadde heller ikke gaver til hverandre i år😌Men gubben fikk nettopp ny samsung flip5 og samsung klokke av meg,så tror det veier opp..Selv bestillte jeg meg apple watch 9 i går + ulldress fra Snowroller,så det går helt fint❤️Av Min kjære sønn med fam fikk jeg safedrive for og ha i bilen,selv om han ikke forstår hvorfor jeg som kjører fartsgrensa trenger det😂😂❤️Av miv kjære datter og mann fikk jeg et nyyyyydelig pledd som hun har hekla til meg❤️Så jeg er priviligert❤️

    1. Da har jo dere for så vidt gitt hverandre gaver da 😅 og safedrive har vi også, for den varsler om ulykker og andre hindringer i veien også, helt genialt 🤩

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top