En juledag uten jul!

På denne siste røde juledagen har ikke vi gjort noe veldig nevneverdig egentlig, men eg kan da likevel ta dere gjennom dagen. Tassen har helt slutta å vekke meg etter sin morgentur med far, er helt slutt på å bite mor i nesa. Grunnen er nok de dritfarlige trappene som driver å spenner bein på stakkaren, pysa tør ikke gå opp lenger. Like greit, men desto verre mas blir det da eg omsider står opp selv, da har han bestemt oss for frokost.

Vakkert er ikke det samme som trivelig, var -18 da eg tok bilde!

Ingen av oss tobeinte hadde noe særlig matlyst å spore, så Tassen måtte mase helt til kl 11 før Doc en pizza i ovnen, det fikk duge. Middagsplanene våre var smalahove i dag, vi hadde egentlig gleda oss fælt til det begge to. Jada, Doc synes det er kjempegodt han, så det er ikke noe heft. Men da vi begge fortsatt sleit med den nevnte matlysten, og vi nå begynte å bli lei julemat, da skulle du sett hvordan Doc lyste som julestjerna selv så fort eg nevnte pølser!

Pølser i lompe med eminent tilbehør bestående av ketchup, sennep og sprøløk, det var middagen sin det! Og eg komplementerte med et stykke delfiakake. Ellers har eg stort sett holdt meg innendørs. Har vært ei usedvanlig kald jul. Er jo pent å se på, men fy flate så kaldt når til og med snørret i nesa fryser. Eneste fornuftige eg har gjort er å sitte inne og strikke to omganger, mens Doc har prøvd å få tak i gass. Bare synd gassautomatene ikke tåler kulda, så han kom dermed hjem tomhendt.

Snap / Insta

3 thoughts on “En juledag uten jul!

  1. Her var det kylling og ris 2. juledag 😀 Med karamellpudding og rester av riskrem, til dessert 😀 Fortsatt god jul!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top