Endelig svar!

Jess jess, sola sto opp lenge før meg, men jaggu var eg tidlig på an eg og! Måtte rekke å gjøre meg ferdig på badet før Doc sto opp, hadde nemlig ærend i dag han også. Kom meg på jobben hvor eg sikkert satt like mye på dass som eg rakk jobbe. La gå, det er min egen feil. Når man har crohns er det gjerne magen som tar støyten for det meste, og nå har eg tydeligvis pressa meg over smertegrensa for hva mine krokete føtter tåler.

Det ble halv arbeidsdag, eg hadde legetime kl 11. Dro bort i god tid til å få slappe av noen minutter på venterommet, du vet når føttene verker er all sitting digg! Legen sjekka føttene nøye, og det forundra meg at enda så mye han plukka på de var eg ikke kilen. Nei, det var jo selvsagt fordi de var nettopp vonde det da. Vel vel, han kom frem til plantar fascitt, altså betennelse under begge føttene. Greit å få et svar på plagene, og ikke minst at det kan fikses!

Det går i bil fra alle kanter, moro å hjelpe dattera da.

Med en 50% sykemelding, henvisning til fotspesialist, beskjed om å gå mindre og å holde beina høyt, dro eg hjem til fullt tun. Her var Tonje for å vaske bilen sin, mens Doc skifta olje på bilen til ei venninne av henne. Og ikke minst et nydelig vær! Ja, selvsagt var eg ute og nytte været, legen nevnte da virkelig at varme er bra. Eg satte meg til og med i førersete på bobilen og dro over dashbordet til helga, der inni var det varmt der. Ellers kunne eg servere gjengen litt is før eg igjen satte meg ned. 

Bedre enn på restaurant!

Da både Tonje og venninna var ferdig med bilene sine og dro hjem begynte eg på maten. Gjorde det enkelt, laks i ovn og potet på kok, lager seg sjøl uten å være ultraprossesert. Hadde bare litt sitronpepper og smør på laksen. Til dette hadde vi raspa og stekt gulrøtter, agurk og sandefjordsmør, aldeles nydelig! Og dessert? Jepp, vi spiste jordbær som godteri! Blir fire timer med jobb i morgen, så har eg ferie fredag og mandag, og skal sitte på ræv i fire dager. Blir bra dette!

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Endelig svar!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top