Klar for westernjulebord!

Nå i det siste har nok de fleste fått med seg at vi ikke har vært på så mye festligheter. Vi har nemlig bare vært på fest to ganger siste to mnd, vår egen Halloween fest i garasjen her, og et vennejulebord hos Nina og Jonny for ei stund siden. Du lurer kanskje på om vi har blitt kjedelige sofamennesker? Neida, det har vi ikke. Vi har bare litt andre prioriteringer for tida.

Når man er kronisk syk bestemmer man ikke alltid selv over kroppen, og man er dømt til å faktisk ligge på sofaen noen lørdagskvelder. Mens noen reagerer på de få gangene man slår seg løs, er det like mange som reagerer på at vi holder oss hjemme pga sykdommen. «Du kan jo bare destillere den med litt brennevin ’a!» «Er jo bare å ta en dram, så blir det bedre!» Nei, det er faktisk ikke slik i mitt tilfelle. Spiserør, magesekk og tarmer er så full av betennelse at hadde eg drukket alkohol på de verste dagene kunne eg endt opp med stomi.

Her blir det alltid bra liv!

Vel, nå har eg «fasta» så pass lenge og holdt meg til diett, så planen er et heftig julebord like før jul. Det blir i regi av Frode Hellebø, som driver Norges eneste ekte saloon, Jacks Country Saloon, midt i hjerte av Bergen. Her blir det god mat på Zachariasbryggen, og livlig musikk og festligheter på Jacks i de seine mattetimer. Dette er noe vi har gleda oss til lenge, og vi er en stor gjeng med både familie og venner som reiser sammen. Frode’n har lovd oss bra liv hele denne kvelden!

Nå gjenstår det å banke i bordet og håpe at formen holder seg noenlunde til dette, og fortsette på dietten så magen ikke blir verre. I følge innkallingsbrevet fra Ahus skulle eg j egentlig være godt i gang med ny medisin nå, men dette skjedde jo ikke (mer om det HER), så kryss fingrene for at vi kommer oss på vinterens høydepunkt med familie og venner på Vestlandet!

Follow my blog with Bloglovin

6 thoughts on “Klar for westernjulebord!

    1. Ja, det er skikkelig stilig der, er jo som en ordentlig saloon, og det er eneste utested i Norge som har lov å bruke Jack Daniels logoen 😀

  1. Jeg veit hvor helvete det kan være å ha en autoimmun sykdom. Ikke alle forstår det. Sjøl så mista jeg gubbe, jobb og meg selv pga det. Folk har lett for å dømme når det ikke synes utenpå. Selv om man jobber skjorta av seg for å virke frisk.

    Nå krysser jeg fingre og tær for at alt går supert til festen og at det blir en høydare! 👍🏼🤠
    Lykke til å ha det gøy! JIIIIIHAAAAA…..
    K

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top