Ingen grenser for krenkekortet

Nå er vi der igjen at en kvinnelig komiker får pes i media. Mange mener det er bare fordi hun er kvinne, mens selv tenker eg at mange av dagens komikere faktisk bare ikke er så morsomme. Humoren har tatt en merkelig vending hvor det på ingen måte skal være uskyldig lenger. Det skal helst være mest mulig skriking og de groveste glosene man kommer på, og etter hva eg har sett selv er det faktisk mest kvinner som velger den veien.

Tassen ler av alt uansett han!

Vet ikke om det var Sigrid Bonde Tusvik som starta denne trenden med å la seg melke på TV, eller show om mensen hvor backdrop’en viste video av mensenblod som fossa, men mange har i alle fall latt seg inspirere av henne. Martha Leivestad og Marlene Stavrum har mange gode punch lines, noen gode vitser, men det er også mye skriking av de mest vulgære glosene de kommer på. Eg har ingen ting i mot de, bare ler litt mindre av deres humor. Ser litt på standup i NRK TV, og hørt på podden deres.

NRK TV har mye artig fra denne scenen!

Skal det være sånn at kvinner som får høre at de ikke er morsomme med en gang kan innta offerrollen og trekke kvinnehat-kortet? Da kunne jo nesten eg dratt det kortet, for hver gang eg prøver å være vittig får eg mer hjerter enn latter. Eg kan også nevne menn med denne nye typen humor, Henrik Fladseth for eksempel. Han også har gode poenger og er morsom innimellom, men for min smak blir det for mye skriking og gloser fra barneskolen. Men eg hater ikke menn av den grunn.

For å avslutte dette på en måte som ikke indikerer kvinnehat her, så kan eg nevne noen av de aller beste komikere eg selv vet om. Vi har dronninga selv Hege Schøyen, Cess, Pernille Sørensen, Christine Hope, Sandra Spjelkavik, Else Kåss, Henriette Stenstrup, Maria Stavang, Linn Skåber, +++. Så ja, damer kan fint være morsomme. Alle blir ikke mislikt fordi noen få er mindre morsom eller prøver for hardt. Tenker humor må falle naturlig, da er den best.

 

Snap / Insta

6 thoughts on “Ingen grenser for krenkekortet

  1. Hege Schøyen, Henriette Steenstrup, Else Kåss og Linn Skåber er fantastiske damer (på tross min rævva humor). Har jobbet med Steenstrup da, i drama, hun er dyktig på det meste. Kåss er venninna til snuppen min, hun er mest vulgær 😂🐰

    1. Men Kåss gjør det på en ganske uskyldig måte, hun står liksom ikke å roper fitte og puling på scenen 😅 Men joda, er mange bra damer 🤠

  2. Jeg har også sansen for både Hege Schøyen og Pernille Sørensen. Og Lene Kongsvik av og til. Har heller ikke hatt sansen for russerevy -humoren, med skriking og “puling”. Er hverken mot damer eller menn, men liker ikke humoren. Kjedelig liksom 🤪

  3. Pernille er herlig! Sanver henne på “Nytt på Nytt” 🙂 Og ellers alle de andre du nevnte . morsomme damer – og Hege Schøyen og Linn Skåber i særklasse 🙂 Jepsipepsi!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top