Julelyset som ikke ga opp!

Vanligvis på Vestlandet pleier vi rydde bort jula den 13. dag jul, altså 6. januar, men nå var vi litt lei både medister og nisser her. Tanken var å bare ta bort litt, men etterhvert som eg rydda ble det mer og mer. Problemet er sjelden selve jobben, men det å komme i gang.

Bare staken og covidkula får bli med litt videre.

Da eg først kom i gang i dag da, så røk både nisser og lys, glitter og stas, og brått var det bare juletreet som sto igjen. Vi gikk likså greit løs på det også. Røska først ned kuler og sløyfer, og ellers all pynt som var å finne, og plasserte det sirlig i sine beholdere. Så var det tid for lysene.

Vi har sånne batteridrevet lys som ikke henger fast i lenke, faktisk to pakker med 16 lys i hver. Eg plukka ned, og Doc tok ut batteriene. Da vi var ferdige mangla vi ett lys, og denne edelgrana var så edel at det er umulig å se mellom greinene, så vi ble enige om å ta den ut og sage den opp for å se bedre.

Ser du siste lyset på treet?

Eg bærte ut spetakkelet, og begynte å koste gulvet. I mens eg trodde (vel å merke) at Doc dreiv med saga ute. Men neida, han hadde misforstått og alt fått treet godt stappa ned i tønna. Og lys var det, bare flammer i stedet for julelys. Da ble det brått litt verre å leite etter siste lyset gitt. Vi får trøste oss med at julelyset brant best siste gangen, og så får vi se da, om vi husker hvorfor vi bare har 31 lys neste gang et tre skal pyntes.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top