Hard morgen og kreativ ettermiddag

Holdt på å drite på meg da eg bråvåkna av en alarm i morges, skjønte ikke hva det plutselige bråket kunne være. Da mynten datt ned slumra eg tlf og sov videre, og dette gjentok seg 3-4 ganger før det i hele tatt gikk opp for meg at eg burde stå opp. Jepp, det var på tide å teste fotsengene i vernesko, eg skulle på jobb. Fortsatt med et noe uryddig hode etter forrige uke holdt eg på å dra iført bare DENNE! Kom eg meg omsider på jobb i riktig bekledning, og trøtt som eg var kverna hendelsene etter forrige uke godt i toppen.

Trøtt som et uvær var eg «klar» for jobb…

At kaffeautomaten ikke ville skjenke meg i morges hjalp ikke stort, så eg stilte meg nederst i en krok for meg sjøl. Var nok ikke stort snakkesalig akkurat, tenkte eg bare måtte fokusere på jobben. Det gikk forresten helt greit med føttene, blir bare litt sliten i beina av disse sålene nå da. Fornøyd med egen innsats på jobb dro eg hjem, via butikken hvor eg sanka litt frukt i håp om en sunnere høst.

Lapskaus og flatbrød med Kviteseidsmør er noe av det beste på denne årstida!

Hjemme dreiv Doc med alt mulig rart, så eg sto for middagen. Ble lapskaus, med flesk og sesongens grønnsaker. Nå hadde Doc fått det for seg at han ville pusse opp her, så etter middag gikk vi løs på brannmuren. Vi skrapa av ytterste laget på muren så støvskya hang som sigarettrøyk i en bil på 90 tallet. Og eg som tok huset i går, det var greit forgjeves. Jaja, eg støvsugde og Doc tok øverste laget med støv, og det blir sikkert verre igjen før det blir bedre.

Siden vi ikke fant noen gulvplate vi likte stakk vi til Kløfta og kjøpte fliser. Egentlig orka eg ikke det, men ville ha et ord med i laget ang flisene, tok ikke sjansen på å la han ta avgjørelsen aleine. Dessuten er det greit å la hode jobbe litt. Brannmuren har nå fått ny kalkmaling, og flisene er klare til å legges i morgen, det blir ordentlig fint! Og i vinter tenker vi å pusse opp resten av stuene, men tar det litt etter litt, er ikke akkurat gratis om dagen. Bilder til den nysgjerrige vil nok komme ut litt etterhvert!

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Hard morgen og kreativ ettermiddag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top