Ingen heilag kviledag her

Fortsatt tidlig på an den der hvite ulldotten som ved et raskt øyekast kan forveksles med en polarrev, ja det er Tassen eg prater om. Det er så uhyre viktig for han å samle gjengen til frokost, og da vi ikke lagde frokost fort nok i morges satte han seg fremfor Doc og begynte å pipe. Her var det bare å adlyde, så eg rakk ikke engang å dusje først. Den som ble sittende i morgenkåpe å gomle ostesmørbrød, jo, det var undertegnede.

Joda, eg ble ganske så riktig sittende litt lenge før eg gikk i dusjen. Maten måtte få sige og snusen måtte få virke, det sto ikke på unnskyldningene. Litt over halv 12 i dag kom eg meg omsider på badet, og da var dagen i gang. Doc gikk ut for å rydde garasjen, med seg hadde han Tassen, så eg fikk fred til å gjøre litt inne. Nei, det ble ikke noe heilag kviledag på prærien.

Nå var det på tide å sette i gang her!

Au pair’n hadde litt startvansker etter ferien, men så fort Doc godsnakka litt med den starta den. Ute gikk vaktmesteren sin vante runde over plenen, så den slipper vi tenke så mye på heldigvis. Mens eg venta på at au pair’n skulle bli ferdig å støvsuge satte eg på ei maskin med klær og gikk en god tur med Tassen, ja, selvsagt med de nye sålene mine. Ikke helt gode å gå på enda, men kommer seg.

Da vi var hjemme bytta eg skuff på au pair’n så den kunne vaske litt også, og i mens kosta eg de gulvene den ikke kommer til. Mens Doc monterte en pizza og fikk den på steik, så svinga eg jaggu vaskefilla og fikk bort litt støv også, før eg rakk henge opp klesvasken. Godt slitne kunne vi sette oss og nyte pizzaen sammen med en serie på Viaplay, og ut på ettermiddagen rakk eg jaggu å pusse opp neglene på både tær og fingre. Snakk om å ha vært driftige, og nå er eg klar for å prøve meg på jobb igjen også.

 

Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top