Juleshopping og avskjedsfest!

Var det eg ting eg lovde meg selv når eg begynte å blogge, så var det å aldri blogge på fylla. Men nå skjer det altså. Eg, «dattera» mi og svigermor har fått i oss bitte litt vin. Jepp, vi har hatt en aldri så liten avskjedsfest for «dattera» mi som skal på tur til Australia i over en mnd. Ja altså dattera til Doc da, om hun vil kalle meg (som er fem år eldre enn henne) mamma, skal hun virkelig få lov til det!

Ja det skal jo vare hele jula da

Dagen starta jo med egg og bacon, herre gud det er jo lørdag, før en kjapp dusj. Planen var julehandel. Vi kjørte til senteret på Kløfta fordi vi så for oss at Jessheim var kaos, men det viste seg å være nærmest kaos på Kløfta også. Men det gikk da greit. På polet fant vi raskt det vi skulle ha, og ja litt til. Og etterpå var vi på Meny. Nei vi er ikke sponsa av Meny, vi er bare veldig fornøyd generelt med Meny på Kløfta, meget hyggelige ansatte der. Vi fant alt på handlelista og litt til, og kunne reise hjem klar for jula.

Litt seinere var det tid for denne avskjedsfesten, for dattera til Doc reiser til Australia i morgen tidlig. Ja han har ei datter på 29 år, som er meget oppegående og følger sine drømmer. Planen var at vi skulle besøke henne og spise pizza. Det ble jo sånn da, vi reiste til dattera, og Doc kjørte. Da vi skulle bestille pizza fikk Doc for første gang prøve å bestille vegansk pizza, for dattera er veganer. Dei er jo helt greit, Doc fikk bestilt. Men da han i andre enden av tlf sa «takk for bestilling, kos dere med maten» klarte Doc å si «takk det samme»!

Joda, vi har da noen likhetstrekk…?

Vel vel, vi henta pizzaen og var klar for å spise. Da fant dattera ut at hun hadde to vinflasker vi måtte knerte, og de eneste som ikke skulle kjøre bil da var meg, svigermor og dattera selv. Vi tok ett glass, ja ei flaske ble fordelt på oss tre. Og etterpå ei flaske til, fordelt på oss tre, ergo ett glass til. Og plutselig sto dattera der og lyste som julestjerna selv, hun hadde vegansk baileys. Klart vi måtte smake på det. Og til sist knerta vi ei champagne, bare sånn at det ikke skulle stå noe å surne på de seks ukene dattera er bortreist.

Tenker dattera gleder seg til tur nå, bare hun ikke får noe rart ved siden av seg på flyet. Verste skrekken må være enten en liten unge med kolikk, eller noen som aldri har hørt om hygiene. Vi ønsker uansett dattera en strålende tur «down under», og håper hun får mange flotte opplevelser.  Satser på vi får mange flotte bilder underveis. Og ja, eg må helt klart innrømme at dette er ei jente eg stolt kan kalle «dattera» mi også!

Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top