Kalenderluke 2; starter hardt!

Eg har aldri skjønt dette med pakkekalender, da forsvinner litt av gleden på selve julaften. Derfor har eg hatt flere andre artige varianter av adventskalendere. Den mest vanlige og beste er jo de aller simpleste sjokoladekalenderne. Har også hatt en annen kalender sammen med søstrene mine, med en stor bildebakgrunn, hvor vi fikk pakke opp figurer som vi kunne plassere på bakgrunnen. Den var virkelig koselig. De seinere årene har det gått mer over i aktivitetskalendere hvor målet er å lære noe. Siden fjorårets forsøk på matlaging feila prøver eg noe annet i år, som også Doc kan ha litt glede av. Eg skal nemlig lære å bli mer feminin.

Det var bare Smartieskalender igjen i dag, for vi var for treige.

Eg har i år henta inn tips fra fjernt og nært, fra venner og fremmede, for å lære å bli mer feminin. Dagens luke var dermed ansiktsmaske, og eg har valgt en sånn svart Peel off. Denne inneholder kull, som visst skal være bra greier for å fjerne hudormer, og etterhvert gi mindre porer. Eg har valgt denne HER, hovedsaklig fordi den var billig.

Håret opp og trynet vaska!

Første steg var å få dette tjafset av hår bort fra fleisen, for så å vaske ansiktet godt. Etter det var gjort skulle eg smøre denne guffa utover trynet, noe som var litt klissete og grisete. Etter ei stund med presisjonsjobbing var denne guffa klint greit utover, og det meste av hår og bryn unngått. Så skulle eg vente i 20 min før eg kunne dra den av, og i mellomtida leste eg på bruksanvisningen. Den skulle IKKE i hele fjeset, bare i den så kalla T-sonen. Oy!

Oy! Litt overivrig eller?

Det fikk briste eller bære, for maska hadde begynt å tørke. Kjente fort at det begynte å bli rart å smile, og tida begynte å gå ut. Men nå hadde eg jo begynt å se på Truls og Hellstrøm, så eg måtte vente på pausen.

Vondt, men verdt det!

Endelig kom den pausen, og eg kunne stikke på badet for å dra av dette spetakkelet. Det var ikke noe enkelt, for den satt godt! Eg pinte meg gjennom det og røska litt og litt. Og du dæven så effektiv den maska viste seg å være, på innsida av maska var det ting som ikke lønner seg å ta bilde av, og huden min ble som ei nyfødt barnerumpe. Både hudormer, hår og tørr hud var borte. Dette var pokker meg suksess tross mye klin og smerter, så dette skal jammen santen gjentas ukentlig heretter!

One thought on “Kalenderluke 2; starter hardt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top