Lang natt og legetime

Siste gang eg så på klokka i natt var den passert 5, eg lå hvileløs og prøvde alle de beste sovestillinger uten videre hell. Ikke engang dette deilige sengetøyet HER gjorde jobben. Hosta som en mops etter løpetur, og prøvde etter alle kunsters regler med både pastiller og drikke. Da slo det meg, eg har flere ganger skrevet om Doc’s nattlige romsteringer, men aldri om hvordan eg selv sover. Vet ikke nøyaktig hvordan eg sover da, men nå skal eg være dønn ærlig her!

Vanligvis legger eg meg litt etter Doc, han er mye trøttere enn meg på kvelden. Når eg omsider har krøpet under dyna blir eg gjerne liggende og spille Candy Crush ei stund, helt til eg er sikker på at Doc er i dyp søvn. Da letter eg galant på skinka og smyger ut det som måtte befinne seg av vind.

Bare ligger her og sløver litt, trøtte som nøkken begge to.

Joda, eg tør fjerte fremfor Doc, gjør det i ny og ne, men når man har crohns er det ikke blomster og regnbue som kommer ut der. Minner mer om ei grønn sky forma som et dødninghode, akkurat som Carl Barks ville ha tegna radioaktiv gass i et Donaldblad. Skal man ha en sjanse til litt synkron aktivitet som ektefolk gjerne gjør et par ganger i året, da må all odør holdes til et visst minimum. Det handler om å skåne min kjære for det verste.

Så, når det er overstått legges tlf på nattbordet, og eg blir liggende og glo i taket. Snur litt på meg og glor i veggen. Snur litt mer på meg og glor i puten. Innimellom må eg klamre meg fast i dyna som Doc prøver å kveile seg rundt. Og sånn går det ei stund før eg til slutt er borte i en verden hvor alt stort sett flyter. Det at eg snur litt på meg fortsetter tydeligvis hele natta, for i morges lå lakenet i en stor krøll under meg.

Statistikken fra klokka mi viste at eg var aktiv i natt, tror ikke alle kan skryte på seg flere hundre skritt og puls på cardionivå i søvne. Siden formen ikke blir bedre på noen av oss dro Doc til legen i dag, og fikk konstatert at koronaviruset fortsatt lå i lungene. Da ble eg nysgjerrig og tok en hurtigtest selv, jaggu er vi begge fortsatt positive 4,5 uker etter det brøt ut, men heldigvis ikke smittsom lenger.

 

TikTok / Snap / Insta

4 thoughts on “Lang natt og legetime

  1. Hei
    Ikke at eg skal vere noe verken lege eller psykolog men har du prøvd nåken so tyt til deg med en behaglig stemme for å søvna på kvelden ????? Samma ka dei tyt om men da må ikkje vera innteresangt helst berre svada
    Har brukt ei meditasjons dama og då søvna eg litt kjappare stondo .
    Håper du sovner fint i dag 🙂
    God natt sov godt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top