Lang tur for blodprøver!

Nå begynner det endelig å lysne litt her. Joda, ute også, men eg tenkte først på denne bringa mi eg da. Ikke bare gjør smeltetablettene underverker, men eg fikk også en hyggelig tlf fra Ahus en dag. Du kan muligens erindre i det fjerne at eg skulle hatt en time hos gastrolege forrige uke og at den ble utsatt til august? Eg ble satt på venteliste og har fått ny time i morgen alt. Fikk hjelp sist uke, men da var det litt akutt. Crohns er jo noe dritt, bokstavlig talt.

Er ikke gratis å være kronisk syk selv om man har frikort, parkering koster også sin del.

Møkka med disse timene er at blodprøver må tas en dag i forveien, så eg måtte dra ned i dag også. Med dagens dieselpriser er ikke det moro, og det går også ut over jobben, men det kunne ikke gjøres hos fastlegen. Helt tullete. Vel vel, eg dro fra jobben ved lunsjtider, fikk levert to glass og vendte grillen oppover igjen.

På vei hjem synes eg å skimte ei mørk sky, men først da køen sto bom stille skjønte eg det ikke var drittvær, så eg ringte Doc for å advare om kø og eventuell ulykke. På Skedsmo sleit en brannbil med å komme inn på veien, for det var nok av egoister som kjempa om plassen. Eg la meg midt mellom filene før akselerasjonsrampen og bremsa ned, sånn at brannbilen fikk plass, og det tok litt tid før bilene lenger frem brukte speilene sine.

Lærer ikke folk sånt på kjøreskole? Å sjekke speil ofte og slippe frem utrykningskjøretøy? Jo mer ego du er, jo lenger tid tar det før veien åpner.

Fikk det med på dashcam, men av hensyn til både involverte og norsk lov deler eg ikke bilde eller video av selve ulykka.

Denne skya ble mørkere og større for hver meter eg rulla oppover, og da eg kom til Berger fikk eg se at det brant i en bil i sørgående bane. Dette var i sørgående felt, og alle nødetatene var på stedet, de hadde helt sikkert kontroll på situasjonen. Det merkelige var at i det den nordgående køen passerte bilbrannen gikk det fra 20 til 100 på et blunk. Er folk så uhorvelig nysgjerrige at de må ned i 20 og lage kø til langt forbi Olavsgaard? Helt utrolig det der fenomenet glanekø.

Etter en inspirasjonstur innom butikken for middag og saft kom eg meg omsider hjem. Der var Doc, som forøvrig hadde passert den brente bilen like etter meg. Han jobber jo nedi streeten der, og hadde tatt en annen vei som kom ut på Berger hvor køen oppløste seg. Da han passerte hadde de fått slokt brannen, så nødetatene er jammen sangen effektive! All ære til de!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

4 thoughts on “Lang tur for blodprøver!

  1. At folk er nysgjerrige er det ingen tvil om når det skjer ei ulykke eller noe annet langs veien… Har opplevd at de har stoppet bilen og hengt ut av bilvinduet for å se bedre, mens politiet har stått rett foran å forsøkt å dirigere trafikken. Å når utrykningskjøretøyene kommer, ja da har de skylapper og øreplugger på 🙈 Lykke til på Ahus i dag ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top