Legetimen bar frukter

I morges gadd eg faktisk ikke ta den smeltetabletten. Smertene har kommet tilbake for fullt, så eg mista liksom litt piffen og tenkte at den ikke virker likevel. Tok med noe jogurt, bær og granola og stakk på jobb hvor eg satt mer enn eg jobba, og ikke fikk i meg jogurten. Eg gjorde i alle fall et ærlig forsøk, det skal eg pokker meg ha. Det kunne altså ikke passe bedre med en legetime i dag, da slapp eg jobbe full dag, og eg kunne få hjelp med plagene.

Hos gastrolegen la eg frem alt som har plagd dette skroget siste tida, og vi konkluderte med at eg er for ung til å ha kropp som en 70 åring. Pappa er forresten mer rette alderen for det, og han er faktisk sprekere enn meg akkurat nå.

Venter spent på fortsettelsen nå

Vi prata også om denne smeltetabletten Jorveza da, og eg nevnte at eg ble bedre, for så å bli enda verre og ikke helt hadde trua. Da kunne legen fortelle at det kan ta flere uker før eg merker virkningen, så eg burde i alle fall fortsette til neste medisintime om fem uker. Greit.

Ellers diskuterte vi muligheten å bytte ut den faste medisinen. Eg kan ha blitt resistent. Det må diskuteres med en annen lege. Eg må også ha ny gastroskopi først, så det ble bestilt. Noe dritt det der å måtte ha narkose, men eg ble traumatisert for noen år siden av at tre leger holdt meg nede mens fjerde dytta slangen inn med all kraft, eg ikke fikk puste. Eneste gang eg virkelig har kjent på dødsangst, og har ikke klart gastroskopi siden.

Så da er vi i alle fall i gang med å ordne opp i dette. Det viktigste for meg er å holde meg i så pass form at eg klarer å jobbe, for eg har litt angst for å havne på nav. Vet at det å ikke kunne føle meg nyttig bare vil gjøre alt verre, det er ikke noe alternativ her. Og siden dette er en kronisk sykdom, ønsk meg lykke til i stedet for god bedring.
Beklager at det har blitt mye sykdom innpå her, men det er sånn ståa er akkurat nå. 

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

16 thoughts on “Legetimen bar frukter

  1. Lykke til! 🙂 Og håper nye medisiner fungerer bedre hvis du får det <3 Skjønner godt det med å være på jobb. Jeg elsker jobben min, men den kan av og til også være noe HERK. Men å IKKE ha jobb, være hjemme hele dagen….det er sånn som jeg ønsker meg innimellom, men hadde antagelig blitt lei etter et par uker. Hvis jeg visste jeg ALDRI skulle jobbe mer 😛 Ha en fin lørdag du 🙂

    1. Takk ☺️ eg går lei etter to dager hjemme eg, da må det i så fall skje noe, som når vi har ferie og er på tur. Blir fort rastløs selv når eg er sliten 😅
      En fin lørdag til deg også 🤠

  2. Øff…… det er noe skikkelig dritt når medisinen ikke tar tak lengre. Samma problemet sjøl. CRP, n går oppover igjen.
    Og smertefulle våkenetter.
    Da må vi prøve en ny medisin, nye og vonde prøver og lange nåler.

    Det hørtes brutalt ut måten de har tatt prøver av deg! 😡 Går ikke an! 😩

    Du er tøff! Du sleper deg på jobb. Du er ung (i forhold til meg). Ingen skjønner hvor mye krefter dette tar. Og hva det gjør med psyken!
    Du skal ikke beklage for at du er syk! Det er desverre ditt liv og blitt en del av deg. Friske folk aner ikke hvordan der er å være kroniker.
    Man ønsker å smile og være blid, men innvendig så skriker jeg og drømmer om at alt er annerledes.
    Så leser jeg bloggen din. Så ser jeg en fighter som ikke gir opp selv om det er drittøft! Du inspirerer meg!
    Du er et godt forbilde! Du trøster andre ved det du skriver.
    Og det er lov til å fortelle hvordan du har det. For uansett hvor mye syk du er så er det ALLTID noen som har det værre, så klart man har lov til å utrykke hvordan dritt det er.

    Jeg ønsker deg masse lykke til! Krysser fingre og tær for at neste medisin virkelig tar tak og fikser deg en superfin sommer. Turer med campingvogn og gode venner, sammen med din kjære.
    Og Tassen sef.🥰

    Hilsen Turbogunda

    1. Det verste med å kanskje måtte bytte medisin er at det tar så lang tid før en ser virkning. Så om eg må bytte biologisk medisin kan eg risikere flere mnd før bedring. Det får så være, så lenge eg blir bedre etterhvert, så man kan ikke grave seg ned helt enda.
      Om eg inspirerer er jo det bare fint 🤠
      Tusen takk ☺️

      1. Du er ikke alene om å slite med disse skopiene.
        Sliter med både gastroskopi og koloskopi etter traumer fra misbruk som barn.
        Men bare så synd at de er så dårlig å ta hensyn til det.
        Nå for første gang på 20 år er det bestemt at jeg får det i narkose..
        Burde absolutt ikke vært slik da så mange sliter ned disse undersøkelsene…

      2. Synd det tok så lang tid før du ble hørt, men bra du endelig fikk det gjennom. Etter som eh forstod er det fordi de ikke har nok egne anestesileger på gastro, så når de må ta kolo/gastro raskt må det gjøres uten narkose. Kolo går greit for meg, men gastro får eg nok bare være tålmodig med da det kan ta over er halvt år før de har ledig 🙄

  3. Åh herligheten…. såg for meg den tvangen med tre leger som holdt deg nede og slangen som gjekk ned ….. WHAT???!!! Skulle jo IKKE vært lov – hvilken etiske grunnlag hadde de for å gjøre noe slikt? Må være fra oldtiden liksom – og ja ikke for at DU er gammel… for det er jo du ikke!!! Men den holdningen for å få løst en oppgave…. mishandling kaller jeg slikt!
    Og da MÅ du ha narkose da… godt du får det.
    Og krysser fingre for at den medisinen er på vei til å snu til det positive – og at en blir dårlig får det blir bedre!

    1. Eg fikk panikk og lå nærmest og sprelsk, prøvde å dra slangen ut selv, så det er vel normal prosedyre å holde folk så man får fullført. De var nok bare litt for hardhendte, og det satt sine spor 🙈 Men nå krysser eg fingrene selv her og stoler på legen 🤠

  4. Da ønsker jeg deg lykke til.Håper at legene finner en medisin som kan gjøre situasjonen din bedre.🌻🌻🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top