Oppskrift på perfekt jul

Jøss, dette er faktisk mi siste arbeidsuke i år, eg har faktisk bare to arbeidsdager igjen, det gjorde virkelig dagen for meg! Men eg føler likevel ikke noe press og stress til jul, for hos oss trenger det ikke se ut som noe kataloghjem, her skal det være hjemmekoselig, og trivsel står høyt på lista. Vi har satt frem det vi har av julepynt, mangler bare et juletre og å dekke bordet til julaften. Julestjerna som vi kasta ut har daua, men beholder fortsatt fargen, så den ligger som en rød og grønn ball ute i vassen snø. Doc tok seg faktisk av støvtørk og sånt i dag.

Vårt julekort for noen år siden

Et sikkert tegn på at vi nærmer oss jul må være alle de snørrete nesene, de er over alt, og med mitt nedsatte immunforsvar prøver eg å unngå de verste. Selv har eg enda ikke blitt skikkelig forkjøla, bare lettere snufsete, så eg går stort sett rundt med tørkerull i lomma. Doc har vært nærmere en skikkelig forkjølelse enn meg da, og takk høyere makter for at han ikke har fått manneinfluensa! (Bank i bordet)

Ellers går nå dagene som vanlig her, ja sånn bortsett fra at Doc begynner å gå møkk lei alle julefilmene eg vil se, og all julemusikken eg fyller ørene våre med. Favorittjulefilm har vi spart litt på, tenker å se den til helga. Det er så klart «Hjelp det er juleferie», eller «National Lampoon’s Christmas Vacation» på engelsk. Uten den er det ikke jul. Og de tre julelåtene Doc godtar er Hey Ho, Juletragedien, og Fairytale of New York, så de går gjerne litt i loop. Og så min «hemmelige» ingrediens som til og med får Doc i julestemning, du finner det HER.

Saloon nissen sin det!

Vi er jo som sagt stort sett klare til jul. I helga skal vi på juletrestjeling, ja altså Doc har avtalt med en kamerat at vi får høgge et tre i skauen hans. Og i morgen skal eg hente en ny ladning Lerum julebrus på Meny på Kløfta. Har sagt det før og sier det igjen, de ansatte der er virkelig toppers, de fikser det meste. Der står det også ei handlekurv utenfor kassene, her kan du kjøpe noe og legge oppi til de som kanskje ikke har så mye å rutte med. Veldig fin gest altså.

Med dette sagt vil vi bare be dere roe ned bittelitt, ta dere tid til å slappe av. Ikke stress, men se menneskene rundt dere for mer enn «bare noen å kjøpe gaver til». Streber du etter å gjøre alt perfekt vil garantert noe bli mislykka. Prøv heller å tenke på hvordan du kan gjøre det hyggelig både for deg selv og de rundt deg, og kanskje til og med for de du ikke ser, de som kanskje sliter litt mer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top