Null prat og dobbel overraskelse!

Som vi skreiv i går kom mamma og pappa på besøk, for vi skulle opp på hytta til Doc. Eg hadde pakka alt klart i går kveld, sånn at eg skulle bruke minst mulig tid etter jobben. Alt var tilrettelagt og klart.

Før første kaffepausen tikka det inn en mld, det var Ståle som lurte på når vi skulle kjøre i dag, og om vi skulle samkjøre. Synes jo det var litt snodig, men siden dette var før første kaffekopp var ikke hode mitt klart til å reagere, så eg svarte helt i ørska at vi kjørte ca kl 16. Tenkte ikke mer over det egentlig.

«Skjetungen» i baksetet! Vi er i skrivende stund på vei oppover!

Like før lunsj ringte svigermor. Hun lurte på om eg kunne kjøpe med egg. «Hæ?» spurte eg, for eg hadde ikke tenkt meg til Odalen i dag. Nei hun var ikke hjemme, hun hadde blitt med broren til Doc opp på hytta. Det var jo superkoselig! Jada, eg lovde å handle på veien, for hun disker nemlig opp med rømmegraut og spekemat til vi kommer opp.

Da eg kom hjem fra jobb kom det ny mld fra Ståle. Han, Karina og miniJacken deres var straks klare, og de spurte om ikke vi kunne komme opp til de så vi kunne kjøre sammen. Da begynte det å demre her, et minne om en mod fra i morges dukka opp. Hadde de planer om å bli med på hytta? Ja, de hadde prata med Doc, og avtalt dette. Det blir artig!

Nå nærmer vi oss hytta!

Ja du kan vel kalle dette dobbel overraskelse siden Doc glemte å fortelle meg at vi plutselig ble flere, men da blir vi i alle fall en fin gjeng på hytta i helga. Ikke mer enn ni personer, og til sammen fem av de fordelt i to bobiler. Men vi er uansett i samme kohort, som det så fint heter. Vi starta jo ferien i sommer sammen med Karina, Ståle og miniJacken, og resten av gjengen er familie, så vi ser ikke på dette som noe utfordring for korona.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top