Skikkelig glød!

Ja, nå har det blitt mye prat om været her, og beklager det til alle som er drit lei. Eg blir bare så ufattelig fascinert av denne kulda, for der eg kommer fra er det en sensasjon om gradestokken passerer -12. Når det da ligger på rundt -30 en hel dag, da blir eg litt ivrig. Er nok over snittet nysgjerrig på værfenomener og andre ting som skjer i og utenfor kloden, kan ikke så mye om sånt, men synes det er spennende. En gang satt faktisk eg og naboen ute i garasjen med hver vår flaske vin og bare så på lynet en hel kveld.

Rødmosen i kinna sa du? Kunne visst vært verre!

Da vet dere hvorfor eg maser om kulda, og da kan dere enten holde ut, eller bare unngå denne bloggen et par dager. Eventuelt kan dere fortelle meg hvor møkk lei dere er, og at eg er helt dust som er så opphengt i det, men det vil uansett ikke forandre på saken da det går rett gjennom. Nå som det er så svinekaldt har dessuten avisene også holdt Flåklypastandard og nærmest skrevet alt som kan skrives om kulde og snø, og de har kommet med tips fra utallige eksperter om både det ene og det andre.

Regner med alle nå vet hvordan de skal kle seg, hva bikkjer og katter tåler, og hvordan fyre i peisen. Men vet dere at det finnes kremer som kan forhindre frostskader i huden? Hadde det ikke vært for DENNE så hadde kinna mine garantert sprukket da eg lufta Tassen i -33 i morges. Det var så kaldt at det føltes som huden brant, men likevel ble eg ikke verre enn godt rødmosen i kinna, og det kan eg fint tåle! Nå skal heldigvis værste kulden være over i morgen, men de betyr ikke akkurat at løvetanna blomstrer neste uke.

Snap / Insta

3 thoughts on “Skikkelig glød!

  1. Bloggen din er kulere på sommeren, uten venoflon, munnbind, osv that is, liker deg jeg, når skal vi drikke shots sammen? Bunny

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top