Vi må samarbeide!

Hadde det ikke vært for Tassen hadde eg sikkert sovet rundt i dag. Late dager vettu, man blir fort slapp av å gjøre ingenting, og det har vi gjort mye denne jula. Til og med Tassen har begynt å drøye på morgenen, ikke alltid han våkner før Doc lenger, men han er kjapp så fort han hører Doc. Etter deres faste morgentur har ikke Tassen tid til dentastix, da skal han rett opp og vekke meg, samle flokken. Da er det bare å kjøre på med DENNE og la dagen starte!

Det er ikke så veldig mye å skrive hjem om nå egentlig, men vi kan da dele det lille som er. I går ble det vaska klær etter juleferien sånn at vi er klar til nyttårshelga. I dag måtte eg derimot på butikken, det var liksom noe som mangla. Som om ikke vi har heva nok i jula måtte vi ha litt godt her. Eg freste avgårde tross advarsler om glatt vei. Helt ærlig kan eg ikke si eg merka noe til glatten, veien til Kløfta var tåelig grei den, så lenge man holdt seg i hjulsporene, vel og merke.

Klar for nyttårshelga med stussa tupper og fresh lakk på klørne!

Fikk raska med meg både godt og frukt, lurte meg til en lynvisitt hos frisøren for å fjerne slitasje, og deretter røska eg med noen truser på salg. Veien hjem var heller ikke veldig glatt, men mellom feltene lå det et tynt lag slaps. Tenkte ikke stort over det, eg hadde ikke behov for å bytte felt, men lenger frem, like før avkjøringen på E16, der blinka det fælt. Da eg kom nærmere så eg det bedre, en bil hadde snurra i motgående felt og truffet autovernet.

Det må akkurat ha hendt, for det så ut som fører var på vei ut av bilen. Flere hadde alt stoppa, og det så ut som de hadde kontroll, så eg kjørte bare rolig og pent forbi. Er mye ulykker for tida, derfor vil eg bare oppfordre alle til å ta det pent, vær obs på glatte partier, ikke ta unødvendige sjanser, og la bilen stå om du er usikker. Man kan i verste fall risikere å ta med seg andre i fallet, det er ikke verdt det. Trafikk er samarbeid, la oss holde veien trygg sammen.

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top