Spm&svar Juni 21

Reklame | Piz Buin

Nå har vi glemt Spm&svar innleggene flere ganger her. Hva tenker dere om dette, burde vi ha det månedlig, eller holder det med i ny og ne? Her er i alle fall et knippe spørsmål som har kommet inn i det siste.


Hvorfor fikk du vaksine tidlig? Du er heldig!

Fordi eg er så «heldig» å ha flere kroniske sykdommer som eg har nevnt en del ganger (for ofte i følge noen) her på bloggen. Medisinen for Morbus Crohn krasjer litt med hjertearytmi’en, og dermed er eg i risikogruppa. Når det er sagt; vær så snill å unngå å spekulere i hvorfor noen får før andre. Man er ikke heldig om man har sykdommer som plasserer oss i risikogruppa, de fleste av oss har levd under en stein til vi fikk vaksina. 

Fullvaksinert i mai, så da kunne eg begynne å leve som andre igjen!

Har Doc fått vaksine?

Han har fått første dose, og venter i spenning på ny time nå som det har blitt fremskynda noen uker.

Har dere brutt noen koronaregler under pandemien?

Nei ikke som vi kommer på. Vi har vært svært nøye siden eg er i risikogruppa, og fulgt både forskrifter og anbefalinger frem til eg var fullvaksinert. Etter det har vi vært på tre helgeturer i egen vogn/bobil hvor vi ikke har vært tett på andre mennesker enn egen kohort.

Bruker du bikini når du soler deg?

Tja det kommer litt an på. Om eg er på ei strand eller badeplass har eg på bikini ja, men her hjemme blir det enten bikinioverdel eller bh og shorts. Er ikke så fryktelig nøye på det når det bare er oss liksom.

Du viste en solkrem en dag, har du link til den?

Min favoritt for ømfintlig hud er Piz Buin. Har ei flaske med spf 6 som eg ikke finner link til, men den med spf 10 finnes HER, tanningsprayen med spf 15 er kjøpt HER, og min After Sun finner du HER. Den er virkelig å anbefale, for da eg glemte å smøre meg og ble brent, smurte eg med den hver kveld i 3-4 dager, og eg unngikk flassing. Det er et pluss at de lukter skikkelig godt!

Er dere fornøyd med nye bobilen?

Ja nå begynner vi å bli veldig fornøyde her. Det var jo en del overraskelser med fukt, lekkasje og feil egenvekt. All fukt og lekkasje er fiksa, og vi er vel i mål med vekta sånn som den er nå. Håper på å få økt totalvekta litt da, men vi trenger å komme i kontakt med noen som har Peugeot J5 med økt vekt.

Fikk meg en halvtime i solstolen i dag da, uten slippers faktisk! Og denne gang i bikinioverdel og møkkete shorts.

Hva er egentlig greia med slippersskille?

Er i utgangspunktet ikke noe greie, bare det at eg går i slippers hele sommerhalvåret, og da blir det skille. Har ikke tid til å sitte for mye rolig og sole meg, driver med noe hele tida. Men så er det jo litt moro med skille, for det er der eg ser at eg faktisk har fått farge.

Hva skal dere i sommerferien?

Ingen vet hvor haren hopper, så det går ven den veien høna sparker. Nei planen er nordover, men om det er dårlig vær der drar vi mot største sola på værkartet.

Har dere fått tetta alle lekkasjer og fukt i bobilen til ferien nå da?

Hehe ja vi håper jo på det da. Var en lekkasje til som vi oppdaga før helga, ei sprekk i ene takluka. Det har Doc tetta. Tror vi skal være klare nå ja.

Hvor bor dere?

Vi bor litt utenfor Kløfta, mellom store jorder. Herfra ser det ut til å være i ingenmannsland, men har likevel under 10 min å kjøre til Vinmonopolet og Biltema. Ergo et sentralt bygdestrøk.

Eg vil ikke påstå at vi har det vondt her.

Hvordan har dere hatt det under nedstengningen pga corona? Har det tæret på forholdet?

Vil ikke si det tærer på forholdet, det går nå sin vante gang her. Vi har vært flinke til å drive med noe hele tida, så vi har ikke kjeda oss akkurat. Eneste vi savner er det sosiale, å samles mange både venner og fremmede, og å kunne reise mer.

Hva har dere redusert med tanke på vekt i bobilen? Vi må også redusere og trenger tips.

Skal eg bare ramse opp det eg kommer på her? Bytta til lettere batteri i bodelen, kjøpt lettmetallfelger, lettere campingbord, lettere TV, tatt ut gardiner på soverom fordi det holder med rullegardiner, redusert antall bestikk, bare papptallerker, og ellers tatt ut alt vi «kanskje får bruk for».

 

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top