Ståa med beinet

Helga satte jaggu sine spor denne gangen, godt synlige og merkbare, og det verste var at det skjedde før selve festen. Hadde det nå vært at eg var full, men neida, bare vanlig vimsing. Dette brannsåret væsker seg, og er blitt litt rødt og hovent rundt, så eg renser og smør for harde livet. Har alt eg trenger, vi er rutinerte på uhell. Tror ikke en lege får gjort noe stort mer her.

Bare en plasterlapp og ei klumse.

Trappetryningen skjedde på morgenen da eg skulle bære den pinglete Tassen ned, eg glei sidelengs på trinnet og tok nok noen slag ekstra fordi eg prøvde å redde Tassen. Eneste eg tenkte på der og da var jo han som hang på skuldra mi og er livredd trapper i utgangspunktet.

Ankelen har blitt mye bedre, og snart gror vel resten også. Blir fint mønster av trumaen da!

Venstre legg, ankel og fot har vært blå og hoven siden, og det er bare ett par sko som har vært mulig å ha på foten. Det var ikke akkurat vernesko. Derfor valgte eg helt enkelt å bli hjemme fra jobb i dag. Burde sikkert ringt legen, og det var vel egentlig planen også, men nå har hevelsen begynt å gå ned, så tanken er å dra på jobb i morgen. Hadde det vært alvorlig hadde eg vel ikke klart å gått på foten.

Dagen i dag ble tilbrakt på sofaen, og foruten tre maskiner med klesvask og to turer med Tassen, har eg ikke bevegd meg stort. Jo, eg gikk på kjøkkenet og henta flesk og duppe som Doc lagde til middag da. Nei, hva sier dere? Satse på at eg kommer meg på jobb i morgen så eg slipper gro fast her? Feit kost og sofa er vel ikke stort bedre enn øm ankel og brannsår.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

6 thoughts on “Ståa med beinet

  1. Når det gjelder såret ved kneet ditt, vil jeg anbefale deg å få en lege til å se på det. Du som jeg ,er vant med uflaks, og er forbredt på det (, oppfylt 1hjelps/sårpakker) men en ting har jeg fått gnikka inn av de i helsevesenet, bedre å komme en gang for mye. Uansett, masse god bedring og stooooor styrkeklæm. Været i nord, er like hissig og lunefull, som den hormonelle uværet Gyda, snø sidelengs og oppover pluss minusgrader en dag, å neste dag, pissing opp ned og sidelengs, å selvfølgelig er bilen på verksted ( 2 måned på rad) så da skal Bambi (meg) på kurs. Spent hvordan det går….. stooooor klæm fra Korgen, og håper du blir bedre snart

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top