Min nye geriljahobby

Vi er mange som bruker for mye tid på mobilen, sitter med nesa dytta nedi skjermen døgnet rundt og får nakkeskader. Eg har tenkt at dette må eg gjøre noe med før eg blir firkantet i øynene. Nei firkanta øyne er ikke en myte, for eg begynner snart å nærme meg her.

Når det går så langt er det mange grep man kan ta. Du kan for eksempel begynne å røyke rulletobakk, for da må du bruke noen sekunder på å rulle den røyken. Om du driver med oppussing er det lite tid til mobilen. Å pusse sølvtøy er også noe som holder hendene opptatt, eller eventuelt å lakke neglene med billig langtidstørkende neglelakk. 

Nei, ikke noe av det frista meg akkurat nå, så hva gjorde eg? Jo eg var innom en hobbybutikk i dag og handla inn aida stoff, nål og tråd, pluss litt annet dill dall. Så nå har eg laga meg et mønster på ruteark, og sitter faktisk å broderer bilde av campingvogna vår. Det skal også være en tekst på dette broderiet, om mulig en morsom eller sarkastisk tekst, har ikke helt bestemt meg enda. 

Broderier med morsomme og sarkastiske motiv og tekster har et artig navn, nemlig geriljabroderi. Dette er noe som fascinerte meg såpass at eg nå prøver meg litt på det, og det er (tro det eller ei) ganske så givende. Så nå fremover kan våre familier og venner kanskje vente seg broderier i bursdags- og julegaver. Vi tales, eg har mange sting å sy her!

#brodering #broderi #håndarbeid 

2 thoughts on “Min nye geriljahobby

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top