Helsikens innbruddsalarm!!

For noen år siden hadde vi innbrudd i garasjen, dem tok en del verktøy, men ikke nok med det. Eg holdt på å flytte inn til Doc akkurat da, og hadde noen flytteesker stående der. Ene esken inneholdt arvegods med juleduker og diverse, dette fant vi strødd over plenklipperen som lakk olje. Altså alle dukene var ødelagt, fordi kjeltringene hadde brukt eska til å bære ut verktøyet. 

Vi bestemte oss da for å få innbruddsalarm. Det kom en kæll innom med et overkommelig tilbud, så vi signerte i god tro. Noen dager seinere kom det en annen kæll på besøk, med masse utstyr han installerte. Kjempegreier, nå følte vi oss trygg. Og ei stund seinere overtok vi jo Tassen, som også er en velfungerende alarm. 

Vi ble raskt vant til å slå på alarmen hver gang vi forlot huset, og hver gang vi gikk og la oss. Og vi ble like fort vant til å slå av alarmen når vi kom hjem, og når vi sto opp. Dette funka over all forventning. Vi kunne føle oss trygge igjen. 

Men så en sommer når vi var på ferie fikk eg tlf fra Sektor, alarmen var slått av på mystisk vis. Det viste seg å være Doc som hadde dratt ut kontaktene for å unngå trøbbel ved eventuelle lynnedslag. Alarmen har batteri til å fungere i to døgn bare, så da måtte vi få noen til å låse seg inn og ordne med det. Vi fortsatte ferien. 

Nå i det siste er det noe annet snodig som har begynt å skje, både Doc og meg må ha fått Alzheimer light eller noe sånt. Om morgenen har vi nemlig begynt å glemme denne alarmen, og vandrer rundt i huset til den hersens boksen hyler som besatt. Så når den ene står opp, våkner garantert den andre. Og vaktene hos Sektor må virkelig ha fått inntrykk av at vi er skikkelig svimete.

 

5 thoughts on “Helsikens innbruddsalarm!!

  1. Jeg har ikke alarm. Det var en fra Sector alarm på døra en gang, og han opplyste meg om at “nesten alle naboene” hadde installert alarm. Å ja, men da er det jo trygt her, tyvene gidder ikke området. Dessuten er det ingenting å stjele hos meg, og det er tilogmed sant, sa jeg tørt.
    Penger spart. 🙂 Dessuten overdrev han ang antall alarmer i strøket. Og jeg som eier noen gamle, stygge møbler, har ingenting imot at noen stjeler dem. Haha! Det er nok mye større verdier hos dem med alarm her.

  2. Logisk: Når eg hadde innbrudd der eg bodde i 2012, var det faktisk det minste og eldste huset på hele strekningen. Nærmeste nabo hadde et svært nyoppussa hus med innbo som eg bare kan drømme om. Likevel valgte kjeltringene mitt hus, for det var ingen alarm. Dem fikk med seg alt fra gammelt undertøy til PC og utstyr, og bilder som ble spredt flere steder i verden. Så er du glad i eiendelene dine, bruk alarm 😉

  3. Jeg bryr meg ikke om ting. Så nei, ingen alarm her. 🙂
    Det har vært innbrudd i et par hus i veien her. Ikke hos meg.

  4. Logisk fremdeles: Så det gjør ikke noe om det plutselig en dag er fremmede som går og romsterer i hele huset ditt, endevender soverom, roter alt du har, og tar med seg både bilder, arvegods og personlige ting? :p

  5. Bor i firemannsbolig med en nabo som ser rett på inngangspartiet, so her blir det ingen alarm. Men skullle hatt en slik når me va på Kieltur, om ikkje anna for å få liv i resten ;D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top