«DOC, DU ER FAREN MIN!»

Vi lever et bedagelig liv med det som er av moro og frihet siden dattera til Doc er voksen, det er jo bekymringsfritt og herlig. Vi gjør stort sett som vi vil når vi vil, for vi har jo bare oss selv og Tassen å ta hensyn til. Det er jo litt av grunnen til at vi har kunne slå oss så pass løs på TV også, det går jo bare ut over oss selv. 

Doc og meg møttes jo i voksen alder, og vi har begge hatt våre forhold tidligere. For å si det som det er, vi har ikke lagt på latsiden verken han eller meg. Men dette har da altså gått bra, det har jo funka det, helt til vi gifta oss og slo oss til ro. Vel, det har vel funka inntil i dag da.

Denne uka har eg jobba fullt igjen, og siste to timene i dag gikk tregt. Gleden var derfor stor da stemplingsuret viste «gått» i sta. Humøret var på topp, for eg var på vei hjem til helg, sol og fri med både anlegget og aircondition på fullt i bilen. Ingen ting skulle få kødde til denne helga, den har eg fortjent. Svinga lykkelig inn på gårdsplassen og parkerte, da eg så ei ung jente på plenen. Tenkte vi hadde gjester og sa pent hei. 

«Eh, dette er visst dattera mi» svarer Doc. Det tok meg et sekund før eg fikk svart «Åja, så koselig da» eller noe sånt. Eg har jo tenkt før at sånt kan skje, så det var egentlig ikke noe stor bombe. Jenta var rundt 12 år, så dette skulle jo gå fint tenkte eg. Men det som var bomba her, det var Barbro og Dag som plutselig spratt frem full i latter! 

Pokker til folk da! Ja eg ble lurt! Jenta på 12 år var altså ikke dattera til Doc, men dattera til Dag. Fader for en gjeng da, og hva i huleste gjør de på disse kanter? Tok sørlendingene feil i rundkjøringa eller? Neida, dem hadde vært en liten tur i Sverige, og nå lurte dem sikkert på å campe i hagen vår da. Men denne helga må vi møte noen vi har planer med i sommer, nettopp fordi vi har planer med dem i sommer. Vi skal jo faktisk møte dem på en campingplass, så da dro vi med Barbro og Dag og dattera.

 

 

12 thoughts on “«DOC, DU ER FAREN MIN!»

  1. Jeg fødte ei flott jente for 12 år siden, og kan ikke huske jeg har møtt Doc før, men mye kan ha gått i glemmeboka. Jeg ler!! 😂😂 håper starten på helga ikke ble helt ødelagt, og at fortsettelsen blir super! Benedicte koser seg hvertfall, og lo godt når hun fortalte 😊 hilsen mammaen

  2. hahahahahaha jeg ler så jeg griner her. Dette var en spøk helt etter min smak. Ikke en gang jeg hadde kommet på akkurat noe slikt. Dette var virkelig en flott spøk. Fint at de sa fra med en gang, og ikke dro den lengre 🙂

  3. Det verste man kan oppleve er vel hvis det ringer på døra og når man åpner så står «Tore på sporet» på utsiden..

  4. Hei jeg elsker dere. Doc og dask er en av de beste. Vennen min har møt dere og er så sjalu

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top