Crohnsprinsesse gulhår!

Etter en god natts søvn våkna eg med en tanke om at dette håret ikke ble så aller verst. Så fikk eg se meg i speilet. Første tanke da var at dette matcher en tid vi snart går inn i, for ingen hadde klart å finne meg i en haug av appelsiner og kyllinger! Det var så ekstremt gult at eg ble uvel, men hva skulle eg gjøre da? Med dårlig tid tredde eg ei lue ned over skallen og kom meg av gårde.

Ikke fortell meg at det «ikke er så verst», om du mener dette er pent er du sannsynligvis fargeblind. Du hadde vel ikke gått sånn ute blant folk selv?

På jobb skulle eg til å ta av lua, men stoppa meg selv i grevens tid! En ting er nå å dele et bilde av det, men å gå rundt som ei appelsin blant folk, den sjansen tar eg ikke. Gidder faktisk ikke de dårlige vitsene som da garantert følger med, selv om det bare er min egen feil. Men det begynte jo å kverne litt da, hvordan eg skulle fikse dette. Kan ikke ha sterkere saker enn sølvsjampo i det nå, mitt hår tåler lite!

Må bare få presisere en sak, dette er ikke et spørsmål om råd, eg tar ikke i mot råd fra andre enn de personene som kjenner håret mitt og har behandla det før! Eg er i løpende dialog med de, og har fått noen ideer, men må uansett vente ei stund før eg gjør noe mer. Veronica har fiksa håret mitt i mange år, eg følger rådene hennes blindt. Le heller med meg enn å fortelle hva du ville gjort.

Det føles jo litt luxus da, selv om det ikke er bra for huden!

På jobben stagnerte eg helt. Ryggsmerten har emigrert videre i alle vindretninger, eg halta rundt som en beinlaus kylling. Nå måtte helsa prioriteres, så eg kapitulerte og ringte legen. Noe eg vet funker på vond rygg er varme, der fikk eg jaggu en god unnskyldning til å ta sol også. Kanskje sola til og med kunne lysne gulskjær? 15 min holdt, og for et øyeblikk var eg i like fin form som en vill mustang, og verden kunne gjenerobres! Med lua på plass igjen ja…

Etter en snartur innom butikken stakk eg hjem og stekte pølser, det ble så enkelt som hotdog. Du skjønner det at den halte leder den blinde her, vi er låk (har vondt, ja) i ryggen begge to. All form for anstrengelse utgår, og i morgen skal eg vie en time til tur i snøen utpå jorde. Min barnelærdom inneholder nemlig at ulendt terreng og mye væsketilførsel duger mot smerter, der har du et kjerringråd som funker like bra som Paracet. Nå går eg og knuser nebbet i puten min, så snakkes vi på jorde i morgen!

 

Snap/Insta

10 thoughts on “Crohnsprinsesse gulhår!

  1. Tenkte å advare deg mot å bruke denne fargen,for jeg visste hvordan det ville bli seende ut,men turde ikke🙈Det blir nok bra til slutt☺Hilsen avdanket frisør🙂

    1. Er noen år siden sist eg brukte hjemmebleiking, og det sto med veldig liten skrift nederst at det var permanent farge, etter det turte eg ikke ha bleikingen i så lenge som den burde vært 😂 Lett å gå på en smell der, men nå er det jo fiksa med kur og lillasjampo, og så har eg lært 🤩 Mi beste venninne er frisør, hatt hun på tråden hele veien, men hun så ikke da hvilken farge vi brukte 😂

  2. hehehehe ja jaggu vart det gult som ei appelsin 😀 Du fixer dette med de som kan det ja 🙂 Lag deg ellers en fin dag på jobb og hjemme 🙂

  3. Wow, knæsj! Jeg kom til å tenke på den gangen søstera mi ville ha litt av en mousse med svart farge jeg hadde tatt med fra England. Som kunne vaskes ut. Men resultatet hennes ble litt annerledes enn mitt. Knall turkis, som følge av at hun hadde bleiket håret. 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top