Bading, både frivillig og ufrivillig!

Hallayen! I dag har det bare vært drittvær, så vi har stort sett lagt på sofaen. Er ikke mye å skrive om det, men vi kan jo fortelle litt om gårsdagen da, for den var meget oppegående. Det var en skikkelig fin sommerdag på Radøy, akkurat som da eg var liten. Vel, nesten da…

Doc sier Odalen er stor? På Manger ble både han og PT’en brått litt små..

Turen gikk først til Manger, vi måtte på polet og handle litt forsyninger. Det gjorde eg ikke når eg var liten, for da hadde vi ikke pol på Radøy, ikke drakk eg heller da. Og så handla vi litt kolonialvarer som vi skulle ha med på båttur.

Pappa og leieboeren (ja fortsatt søstra mi) har jo en båt sammen, en snedden liten båt de bruker til å fiske og sette krabbeteiner med. Den tar egentlig bare fire voksne, men vi var åtte pluss Tassen, så det ble to turer.

Med lettere panikk fikk Tassen kjølt seg ned

Ferden gikk til en liten holme, noe Tassen satte pris på, her kunne han gå løs. Han utforska det meste, men er jo griseredd for vann og sjø, så han hadde ingen planer om å bade. At synet kan bedra fikk Tassen brått erfare da han trodde man kunne gå på tang, han hoppa rett uti tangen, og svømte i land med skrekken i øynene. Det var nok deilig, selv om han nekter å innrømme det!

Vi andre bada og grilla, og fikk virkelig nyte godt av den sommerdagen. Noen tøffere enn andre, ja altså eg er vel den største pysa. Da eg var liten hoppa eg fra båten, men etter ti år på Østlandet har eg fått vannskrekk, og svømmer bare der det er grunt nok til å stå, men fikk da duppa meg. Doc hadde null problemer med å komme seg uti, han svømmer som ei gjedde i Glomma.

Største pysa på bøljan blå, men det viktigste var å duppe meg i saltvann!

Etter mange timer på sjøen reiste vi hjem og hadde rekelag. Det ble bare to krabber i teinene, så de ble fordelt mellom de som ville smake. Godt var det uansett, og vi kosa oss til langt på kveld, kunne jo sitte i shorts og T-skjorte hele kvelden. Dette er sånn sommer som eg er oppvokst med og savner, måtte det bli flere sånne dager!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top