Blir vi et eldre ektepar?

Dagen starta som dager flest for oss sjuklinger, Tassen fortalte meg at frokosten var klar, og nede sto Doc stolt med egg og bacon hvilket gikk på høykant. Vi hadde store planer i dag, så det var bare å hoppe i pengesløseren og spyle oss i tur og orden. Eller, store planer er å ta i, Doc skulle til legen, og eg skulle på apoteket. At begge to dusjer koster nesten like mye som en pakke snus nå, men da føles ikke DENNE så dyr plutselig. Se alltid det positive i alt!

Gubben og gamla på vift

Vi kjørte sammen til Kløfta, så til hver vår side i alle kryss, og han parkerer der eg peiker. Min andre halvdel gikk til legen, mens eg luska meg rolig inn på apoteket med uvillige hofter. Det var denne hostesafta da vettu, Solvipect comp, en sånn en på blå resept. Neida, tror du de hadde den inne da? De får den ikke inn før litt ut i september. Satte meg litt furten ut i bilen igjen, og ikke lenge etter kom Doc også, med en bomullsdott i armkroken.

Gubben venter lydig mens gamla er på apoteket

Han hadde fått gjort de han skulle, men var med på å stikke til Jessheim og sjekke apoteket der. Kort fortalt, både Boots og Vitus var tomme, og kunne ikke forvente den inn før ut i september. Da får eg rasjonere den skvetten eg har igjen og heller hjelpe meg med jæger, gjør nesten samme nytten da. Det vil si, den gjør ikke store nytten, men det blir litt morsommere å hoste i det minste.

Skulle ikke ha mye, både kørj og kofferter fulle av varer da…

Når vi likevel var på Jessheim og hadde antydning til ekstra energi ville vi sjekke ut nye Rusta. Skulle ikke ha noe, så vi tok bare ei lita kørj. Ved kassen var vi tomme for ledige hender, men bare fornuftige ting da, eller litt fjas, og to små kofferter til Dublinturen. Etterpå stakk vi innom Biltema og etter noe dill dall Doc trengte, her trengte vi pause da Doc også sleit med beina. Vi lot vi oss friste av kaféen.

Mest på pur f, men så er den jo god da!

Må si vi følte oss som noen ordentlige pensjonister der vi satt, eller i det minste som et eldre ektepar. Dårlige til beins begge to, drar sammen til lege og apotek først, for så å sitte på kafé, og det før middagstid. Til sist i dag skulle Doc fylle tanken mens eg handla, og da kunne eg ikke dy meg, kjøpte med hjem fyrstekake for å gjøre denne pensjonisttilværelsen fullkommen. Doc bare rista på hode og mente vi trengte portvin for å få den der ned!

 

@docogdask

10 thoughts on “Blir vi et eldre ektepar?

  1. Morsom beskrivelse.Lege,apotek,kafé og fyrstekake.Hvis man i tillegg har rukket et par timers pendling mellom postkasse og gradestokk på morgenkvisten…ja,da er pensjonist-tilværelsen ganske korrekt.

  2. Ja nå måtte jeg le..så morsom du er! Ja synes nesten jeg så dere for meg på kafe på Biltema, er det i nabobygda hvor jeg bor. Billig mat der. Pensjonisttreff. Har dere vurdert like “grilldresser” på tur ?
    Tassen er en herlig og heldig hund!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top