Mat

Det måtte altså en pandemi til her!

Nå har eg forsøkt i over seks år å innføre ukesmeny her i huset, sånn for å gjøre handling mer effektivt. Doc handler det han vil ha når han vil ha det, og han har det med å ta ting på sparket. Han har nok ikke skrevet mange handlelister før eg kom inn i bilde, for da eg flytta inn i 2014 gikk eg gjennom hele kjøkkenet, og gjett hva eg fant der! Suppeposer som gikk ut i 2003, som han ikke visste han hadde…

Det er egentlig ikke så moro å dra på butikken, i alle fall ikke nå for tida.

Nei det var ikke lett å innføre ukesmeny, men da leieboeren bodde her ble det igjen forsøkt innført. Leieboeren tvang det regelrett inn i husstanden, noe eg jubla for, mens Doc bare måtte godta det. Joda, det funka en liten periode, helt til lockdown stengte skolen hennes og hun flytta tilbake til Vestlandet.


Nå har eg endelig fått en gylden mulighet igjen her. Det vil si, eg har sneket det inn for å slippe å dra på butikken hver dag nå som smittefaren har økt. Vi er begge enige i at vi ikke vil ha korona, i alle fall ikke være skyld i mer spredning, og da unngå butikker og andre folksomme steder.

Elgburger med kinakål og en dressing av rømme og tyttebær, så enkelt, men så godt!

I går gikk eg gjennom kjøleskap, fryser og tørrvarer, og vi hadde hovedingredienser til åtte middager. Sendte ukesmeny til doc, og fikk det utrolig nok godkjent siden han heller ikke vil på butikker nå. Dermed kunne eg skrive liste over hva som mangla, samt litt diverse andre ting vi kan få bruk for, og har i dag handla for hele uka. Og middagen i dag? Det ble elgburgere med en dressing av rømme og tyttebær, fantastisk godt!

 

Doc har fått æren av å velge en rett fra ukesmenyen til i morgen, blir spennende å se hva det blir. Ja, det måtte altså en pandemi til for å få Doc til å gå med på ukesmeny.

 

 

 

Insta / Snap / TikTok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top