Doc lurte meg i senga!

At Doc og undertegnede er ganske så like på mange punkt regner vi nå med at de fleste har fått med seg. Men det er likevel noen ting som utgjør en viss forskjell, ja i tillegg til genitaliene våre da. Den ene forskjellen er altså hvordan vi griper morgenen. En av oss spretter opp på første alarm, mens den andre kan lett slumre i opp til tre kvarter. Klarer du å gjette hvem som gjør hva, før du leser videre?

Eg blir veldig ofte vekka av Tassen etter at Doc har gått med han…

Vanligvis begynner vi begge på jobb kl 7, men siden Doc har en del lenger kjøring står han logisk nok opp først. Men vekkerklokkene våre, de ringer jo samtidig de, for eg trenger lang tid å våkne på. Da blir dermed Doc den som spretter opp på første ring. Nå er vi begge 50% sykemeldt. Doc veksler på å jobbe to og tre hele dager annenhver uke, mens for meg passer det med halve dager, og da sånn ca 10-14.

På de dagene Doc ikke jobber blir han liggende å irritere seg hvert femte minutt i over en halvtime, hvilket han tydeligvis i dag har sett seg lei på. Da alarmen min hadde gjort tre tapre forsøk på å vekke meg rundt 8.30 i dag fikk Doc nok. «Om du skar rekke badet må du stå opp nå, je skar tell doktor’n kl 10.15 og må dusje først!» utbrøt han før han sto opp og forsvant ut med en tissetrengt Tass.

Jepp, dette er vekkerklokka mi…

Shit, tenkte eg og spratt opp av senga, måtte skynte meg som pokker på badet! Fikk på meg bh og sokker mens eg satt på dass, skvetta deretter litt vann på diverse vitale deler, og vrengte på meg noen filler. En desj av DENNE gjorde sin del, tannpuss med ei hånd, og hårbørsten andre.

Da Doc og Tassen kom inn fra tur var eg så og si klar til å dra på jobb, måtte bare smøre meg litt mat. Og mens eg sto der heseblesende med ei tortillalefse og den berømte hiten fra 90 tallet, kinakål, spurte eg Doc om ikke han begynte å få det travelt. «Næææs, je har itte time før 11.15 je…» Han blånekta for å ha lurt meg opp av senga, påstod at han bare hadde tatt feil av tida. Og eg? Eg hadde stått opp 15 min for tidlig, noe som på daværende tidspunkt føltes meget forgjeves!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top