Fangst og ufangst

Det var den hytteturen i helga da, glemte visst å fortelle om resten som hendte. Ikke at det var så banebrytende, men er vel greit å få med. Det eg trodde var reaksjon på maur mellom beina viste seg forresten å være til sammen åtte myggstikk. Eg var jo så opphovna at selve stikkene ikke var synlige, derfor eg trodde det hadde vært maur.

Selv om eg gikk i ett med naturen fant myggen meg!

Nei altså det var jo ikke selveste midt mellom beina da, det var ved trusekanten på lårsidene. Fem på ene sida og tre på andre. Det så virkelig ut som eg hadde to håndballer mellom beina, og eg hadde store problemer med å gå. Lørdag måtte dermed Doc dra å fiske uten meg. Med håndballer mellom beina, noe som ligna ei ekstra lilletå, og ellers ca 38 stikk så ikke eg kosen i å sitte mer ute i skauen.

Eg hadde det helt topp på hytta eg, selv om det ble i varmeste laget. Turte ikke sette meg ut heller, og når eg skulle lufte Tassen var det på med full mundur, til og med jakke med hette. Var dum nok til å gå første turen i T-skjorte, men lærte fort. Det ble bare en halvtimes kappgang før eg måtte kapitulere, man kunne se svermen bak meg.

Hadde det ikke vært for myggen hadde dette blitt vakkert også for meg.

Doc derimot kunne melde om stor fiskelykke i trivelig lag med de lokale karene, han hadde det helt topp. Fikk både bilder og video, han var nok stolt. Og da han rusla tilbake ringte han meg for å si han var på vei, men så lenge snakker vi sjelden i tlf. Eg mistenker at han var litt skeptisk til å gå i skauen aleine, noe han selvsagt nekter for.

På hjemreisedagen i går var Doc hyggelig og tok oppvasken mens eg satt på dass, og etterpå tok han Tassen ut mens eg støvsugde. Det vi alltid gjør til sist er å tømme dassen. På hytta har vi separasjonsdo, hvilket betyr at den er todelt. Man tisser i et høl som fører rett ut, mens bommelom foregår i en sekk bak dette hølet.

Denne sekken er nok et av Doc’s største mareritt, men selv om eg tilbød meg å ta den var Doc sta og mente han skulle «klare det sjøl». Er det dette som er separasjonsangst? Eg ble stående i bakgrunnen og observere til dels ukjente lyder fra strupen hans i 10-12 minutters tid før vi endelig kunne kjøre hjem. Doc med sin fangst, og eg med denne ufangsten av myggstikk.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

3 thoughts on “Fangst og ufangst

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top