Fikk bot enda eg hadde betalt!!!

Dagen starta bra i dag, ja, akkurat som om det var litt for bra, som om noe måtte skje. Tenkte ikke mer over det, og heiv innpå litt kaffe, mens eg starta pc og utstyr. I dag skulle eg og Doc på et lite møte på Jessheim i lunsjen, så det ble stående buffet mellom truck og pc på meg siden eg ikke hadde rukket å spise i lunsjen.

Doc sto alt klar da eg ankom, og det var en parkeringsvakt som så at eg parkerte, så eg gikk ned til automaten for å betale med en gang. Med Doc på tråden kunne han lese opp skilt nr til meg, for det måtte trykkes inn på skjermen. Synes det var merkelig hvor bitteliten skrift det var akkurat der reg nr sto på skjermen, og oppdaga etter noe mysing at her var det noe feil. Skjermen var litt rar, den registrerte nr ved siden av der eg trykka, så det ble flere forsøk.

Etter å ha retta på dette og fått svar om bekrefta betaling 30 kr for 30 min, gikk vi inn på møte. Det varte bare 10-15 min, bare litt formaliteter, og så ut igjen. Vet du hva som lå under viskeren? Gjett én gang. Hint; den var gul, og klokkeslett 2 min etter eg hadde betalt. Der var lunta mi borte.

Nei har du sett, og den er registrert bare to min etter at parkeringsvakten selv så meg parkere og betale!

Eg beina over veien til parkeringsvakten som satt der og gnei seg i henda, og spurte hvorfor han ga bøter til betalende gjester. Han kunne vise på skjermen sin at det ikke var registrert betaling på reg nr til Forden, men det han også kunne vise var at nesten samme nr, bare ett siffer feil på slutten.

Burde det ikke gå opp et lys for han at det da var noen som hadde trykka feil når det betalte reg nr ikke var å se? Og at han i tillegg så meg parkere og betale? Neida, denne gjengen gjør det tungvint og vanskelig vel viten om at det er nettopp der lønna kommer fra! Vel, parkeringsvakten glemmer nok ikke meg med det første. Håper dette når ut til noen som kan fikse disse automatene så tastene funker og skjermen er lesbar, for dette funker ikke!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

3 thoughts on “Fikk bot enda eg hadde betalt!!!

  1. Ja, enig. Parkeringsvaktene burde gå rundt på parkeringsplassene for å se om noen har skrevet et siffer feil. Må da være mulig å skrive feil når det er snakk om 5 tall!?

  2. Enkleste måten og bli kvitt parkeringsvakta. gå bort. ta hæn med til automaten. Ta hen med til bil ønske en flott dag😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top