Fire Frustrasjoner på Fredag!

Reklame |

Dagen starta på legekontoret. Eg måtte innom for å ta nye blodprøver, verdiene på ett eller annet var så høye på tirsdag at de lurte på om det hadde skjedd noe feil. Så innom jobben, og rett hjem på sofaen. Men i dag har eg vært slapp og sliten igjen, og da blir eg lett irritert. Derfor bestemte eg meg for å rable ned hva som irriterer mest for tida, så kan folk unngå dette rundt meg!

Når folk skal komme med skjønnhetstips. «Nei du må jo ikke børste vått hår…!», «Aldri smør deg med dag krem om kvelden!», «Herregud, går du i joggebukse på senteret? Er du gal?» Ja sånne utsagn hører man gjerne. Altså, håret mitt ser virkelig jævlig ut om eg skal vente til det er tørt. En dagkrem virker nøyaktig på samme måten om natta som om dagen, for den får ikke trengt lenger inn enn i første (av tre) hudlag, så det eneste en hvilken som helst hudkrem gjør er å tilføre litt fukt ytterst i huden. Og joggebukse? Eg er ikke på denne kloden for å tilfredsstille fremmedes motesans, eg kjører komfort, og pynter meg når det påkreves!

Når eg venter til håret er tørt. Ei rettetang hadde vært mer skadelig enn å børste vått hår.

Morgenkåpen min finner du HER.

Å måtte stå opp tidlig. Selv om det ser ut som eg sover som en stein og det kunne gått av ei bombe uten at eg hadde våkna, så er søvnkvaliteten min dårlig. Derfor er det noe dritt hver morgen når alarmen ringer for femte gang, og eg faktisk MÅ stå opp. Har jobba nok skift i mitt voksne liv, så det er ikke noe alternativ heller. Må bare bite tenna sammen og krype ut av den myke varme senga. Bare ikke snakk for mye til meg før eg har fått i meg kaffe.

Folk som ligger langt under fartsgrensa. Å ligge 5 under er forståelig, da tenker man at vedkommende bare vil være på den sikre siden. Men de som ligger 20-40 under? Hvorfor? Er man så redd for å ferdes i trafikken burde man vurdere et busskort! Dette skaper enormt mye frustrasjon blant alle andre på veien, det fører til aggressiv kjøring, og stygge forbikjøringer. Altså, er du en av de som ligger langt under, så er du med på å skape farlige situasjoner. Det ville være mye tryggere både for deg og andre bilister om du kjører litt fortere.

Dette hysteriet rundt kropp og kjøpepress. Personlig har eg aldri skjønt det, eg har aldri hatt lyst til å endre på utseende. Ikke det at eg er perfekt akkurat, men eg lar meg kanskje ikke påvirke så lett. Om man blir så lett påvirka av et filter på insta, eller av en operert blogger, da har man kanskje større problemer. Samme gjelder dette vi nå begynner å se på sosiale media igjen, sjalusi fordi ikke alle har råd til å kjøpe ny iPhone til jul til barna. Hvert år er det mas om at noen har mindre å rutte med. Vel, det er forskjeller i verden, det må barna (og foreldrene for den del) lære seg.  Om man ikke arver eller vinner noe, må man faktisk ta skolen seriøst for å kunne ha god råd i livet.

Skriv gjerne hva din frustrasjon er!

Med dette ønsker vi alle en riktig god helg!

Snap / Insta

 

6 thoughts on “Fire Frustrasjoner på Fredag!

  1. Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver og er helt enig! Jeg går kledd akkurat som jeg vil. Jeg hater alt som heter klær og mote, og går i klær fordi jeg må. Og for å ikke snakke om bilister som kjører laaaaangt under fartsgrensea… Oh my, dont get me started… 😡😡

  2. Min største “frustrasjon” er folk som på død og liv skal fortelle meg hva jeg må kjøpe, fordi de har det… Og de som tillegger meg meninger jeg ikke har, og da mener jeg er idiot fordi jeg tar til motmæle mot de.

    Og joggebukser.. Grøss 😂

  3. Jeg har hatt flere biler med feil på speedometeret. Nissan jeg har nå viser 80 når min egentlig fart er 70. Lastebiler jeg har kjørt har jo korrekt hastighet, men personbiler viser 5-10 km/t for mye. Tror folk burde teste speedometeret i bilene sine. Kjører de under fartsgrensen + feil visning så ligger de fort 20 km/t under.

    1. Det lærer man på kjøreskolen. Det eg ergrer meg over er de som ligger i 40 i 60 sona og 50 i 80 sona, det er ikke pga feil på speedometeret 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top