Forbanna egoister!!!

Ja nå har dette viruset virkelig lagt gullegget. Nå begynner vi å se flere sider av folk rundt oss, både gode og dårlige sider kommer frem. Noen har panikk, mens noen tar det med knusende ro.

Erna gikk hardt ut på pressekonferanse, og de aller fleste av oss har nå fått med oss alvorlighetsgraden av dette. Det er likevel ingen grunn til panikk, vi fikk streng beskjed om å IKKE hamstre. Butikkene skal ikke stenges, og det er mer enn nok varer på lageret.

Leieboeren gjorde i dag den faste ukeshandelen, ikke noe hamstring, bare det som mangla i husholdningen. Hun nevnte da at det var kaotisk på butikken, så hun glemte å ta med dasspapir. Dermed måtte eg svinge innom en butikk og kjøpe med dette, eg måtte jo uansett kjøpe snus og hundemat.

Doc demonstrerer dasspapirhysteriet

De to første butikkene eg stoppa på var helt tomme for dasspapir. Eg trodde ikke det eg så, men skjønte mer da eg så folkene rundt meg. Ikke en kjeft tok hensyn til noe eller noen. De plukka på alt, putta mye av samme vare i vogna, og satte på plass igjen noe. Grebbete og griske ga de faen i både smittefare og naboer. Det var sånt man bare ser på Hollywood-filmer!

På tredje butikken eg prøvde var det råga fullt på parkeringen, men eg fikk plass da en annen akkurat kjørte. Her har eg aldri sett mer enn halvfull parkering før, og kjente eg grua meg litt til å gå inn. Inne ble eg møtt av totalt kaos. Ei dame hadde tre toppa vogner, og fløy frem og tilbake like stressa som en fis i en korgstol. Mens en mann sto midt i butikken med to vogner og ante ikke hvordan han skulle få disse til kassen. Her fant eg én ensom pakke med fire dassruller. Løp mot køen, og fikk omsider betalt. Men altså, så mye dasspapir som enkelte bruker, så trenger de vel ny sånn HER snart…

På Felleskjøpet var det jaggu også mye folk, men ikke noe hamstring, ergo null problem å kjøpe hundemat.

Da kan vi trygt drite til neste ukeshandel!

Men nå tenker eg at de som hamstrer så sjukt mye, hva i alle dager skal de med alt dette? Og tenker de på andre enn seg selv!? Det kan de umulig gjøre! Disse som hamstrer så mye at vi andre ikke får tak i småting som er helt nødvendig, de er pokker ikke hakket bedre enn de som driter i smittefaren. De som sier at alt bare er hysteri. Det er samme egoisme!

«Næææs, jeg blir aldri syk, så jeg gidder ikke bruke antibac.»

Du har garantert noen i din familie eller omgangskrets som er veldig utsatt, som har kroniske sykdommer, kreft, alderdom, nedsatt immunforsvar, som corona kan komme til å ramme veldig hardt. Eg er faktisk selv en av disse i risikogruppa. Er du virkelig villig til å ofre disse menneskene fordi «du blir jo aldri syk»? Det har nå vært dødsfall også i Norge på grunn av Covid19!

Det er IKKE hysteri å høre på fagfolk, men det er hysterisk egoistisk å både hamstre og å drite i rådene fagfolk kommer med!
Skjerp dere!

3 thoughts on “Forbanna egoister!!!

  1. Ser på flere kjøp og salg på boka at russen selger dasspapir til inntekt for russetiden. Så skal jo være muligheter

  2. Min mann og jeg er satt i karantene fordi vi kom fra Vegas på mandag (forståelig). Men å få noen til å kjøpe brød til seg nå, er jo klin hakke umulig. Hele Kløfta er tom for brød og dopapir jo. Bakevarer forsvant visst også. Hva er vitsen?? Håper det går litt bedre i morgen, og at hamstrefolket er mettet 😷😞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top