Fredag trettende – Bursdag og uflaks!

Jaggu var det dagen MIN igjen, er pokker meg et år siden sist! Og så klart måtte den falle på en fredag, og som alle andre fredager eg har hatt bursdag på, så måtte det selvsagt skje noe også i år. Denne gangen er det nok litt større enn bare «min uflaks», nå er det over halve verden sin uflaks. Corona har overtatt makten på folket, så selv om eg nå har en halvrund dag blir det ikke noe fest.

Elsker bursdager! Fikk muffins av kantinedamene!

Som nevnt pleier noe å gå åt skogen de gangene bursdagen min faller på en fredag. Det har vært mye rare greier ja.

På min 30 årsdag i 2015 var det også fredag. Da hadde vi hunden Gizmo som akkurat hadde starta på hjertemedisiner, likevel fikk han et lite hjerteinfarkt på den dagen. Det gikk helt fint da, og Gizmo levde ganske lenge og med god livskvalitet etter dette.

Gizmo the killer

I 2009 falt også dagen på en fredag. Da var vi en liten gjeng som skulle på byn i Bergen. Ei venninne tilbudte seg å kjøre om hun fikk bruke min daværende bil, en strøken Volvo S40. Helt greit, hun kjørte og vi andre drakk. Nå skal det nevnes at vi ble litt i overkant ivrig, hvilket på orka sjåføren. Det hele endte med blålys bak, og ei fartsbot på nesten 4000 kr!

Gikk faktisk bra denne Volvoen!

Så var det altså tid for tenårene i 1998 da. Mamma hadde invitert kreti og pleti av familiemedlemmer, hun hadde laga det så flott i stua. Bakt og styra i flere dager. Dette måtte jo feires! Noen timer før gjestene kom, gikk hun i kjelleren for å hente denne kakebomma. Eg hørte bare et skikkelig brak. Hanken på bomma hadde røket, så hele kaka med kakefat falt med et skikkelig knus ned trappa. Det ble ikke marsipankake den bursdagen nei.

Og nå da, eg er på jobb sammen med over 200 andre, men kan ikke invitere til fest, for det er verken lov eller lurt nå. Skjønner jo det, vi er nok flinkere med både antibac og avstand i edru tilstand. Nei det hjelper dessverre ikke å drikke antibac fra polet. Men eg skal da få det koselig i kveld likevel. Har bestilt god middag av Doc, og har ei prosecco som sårt vil åpnes. Tenker dette blir en helt grei og fin bursdag med halvrund dag. Men forresten, klarer du å gjette alderen min i dag da?

9 thoughts on “Fredag trettende – Bursdag og uflaks!

  1. Siden du var 30 år i 2015, og vi nå er i 2020… Så er det din 35års dag🎉🎉 GRATULERER såå mye med dagen ❤️

    1. Gratulerer kjempemasse med 35 års dagen din litt på etterskudd..håper dagen var like flott som du er..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top