Koselig teleterror

Hadde egentlig ikke tenkt å blogge i dag, ikke at det er store jobben å rable ned noen ord, men man blir jo litt lat i solsteiken. Dagen har ikke vært så fryktelig spennende, har bare bestått av jobb, middag, middagslur i sola, og så en ekstra middagslur på sofaen. Det var jo egentlig bare helt nydelig.

Greit å ta en middagslur ute i dette været

Middagen bestod av sushi, vi kjøpte fire menyer vi ikke har prøvd før, bare for å utfordre smaksløkene. Doc hadde ikke så mye matlyst i denne varmen, så det endte med at eg spiste nesten tre menyer. Ble nok litt for meget, derav to middagslurer.

Vel, ut på ettermiddagen begynte tlf å kime, da var det bare å kvikne til, for da var det i gang. Er visst den store tlf dagen i dag, for nå har eg mer eller mindre prata i tlf i tre timer med fire forskjellige, men bare hyggelige samtaler da.

Først snakka eg ei lang stund med pappa og mamma, de gleda seg til vi kommer over på ferie. Så prata eg i over en time med leieboeren. Husker faktisk ikke alt vi snakka om da, hun var bare pratesjuk fordi hun kjørte bil. Ja hun har for vane å ringe når hun kjører langt. Til slutt ringte ene naboen, og da ble det jo litt skravling.

De siste årene har kommunikasjon gått mer og mer over på sosiale media og meldinger, så det er faktisk sjelden eg snakker så mye i tlf. Det var faktisk litt koselig å være så sosial på tlf i kveld, så eg vil oppfordre dere alle til å ringe en du kanskje ikke ser så ofte. Ta en tlf og hør hvordan det står til, om det ikke blir mer en prat om været vil den du ringer sette pris på samtalen.

2 thoughts on “Koselig teleterror

  1. Helt enig! Mange av venner og familie liker best å skrive meldinger på apper eller SMS. Jeg har personlig aldri vært fan av det siden man får mye mer svar og eventuelt fortere svar om man snakker i tlf og ikke må vente på en SMS. Men det som er typisk og har vært det de siste åra, er at de fleste gidder ikke å snakke i tlf. Føler det er mye mer personlig å ringe å høre hvordan det går med venner og familie. Enn å skrive en melding om hva skjer? Hvordan går det? Som mange vil man ikke si så mye på SMS hvordan det egentlig går både positivt og negativt om ting i hverdagen. Vil man genuint vite hvordan andre rundt deg har det er det bedre å ringe eller møte vedkommende 😊

    1. Akkurat 🤠 Selv synes eg det ofte er kjapt å bare sende en mld, for av og til kan jo en tlf samtale vare lenger enn man har tid til. Men noen ganger er det greiest å ringe.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top