Mat

Det går vel opp i opp?

Gud så deilig det er med sommer! Gikk radig unna på jobben i dag, så da eg satte meg i bilen for å kjøre hjem var eg klar for å nyte sola. Med pur country på popanlegget, litt halvblendende sol i frontruta, og grillmat i vente, nei det blir ikke stort bedre enn dette her på berget.

Det beste med sommeren, eg har skille, ergo eg har fått litt farge. Føler meg mye freshere da.

Doc sto for grillingen. Det ble perfekt entrecote og kyllingspyd, eg lagde maisstuing til. Det er jo noen som har spurt om oppskrift på denne. Smelt en god desj margarin i stekepanna, ha oppi ønsket mengde mais og fres raskt. Så sauser du over en god dose fløte, litt salt og pepper, og rør i hop. Dette freses på høy varme mens du rører, for å redusere fløten. Når det nærmer seg grøt i konsistensen er det ferdig.

Du vet det er sommer når…

Etter denne feite og fine middagen ble det selvsagt en middagshvil i sola, så slippersskille begynner nå å komme seg. Var jaggu på tide med litt sol igjen, for alle skillene mine har alt begynt å fade ut. Vel vel, eg satt ei god stund i dag, og fikk faktisk litt dårlig samvittighet. Eg har gått opp to kg nå siste måneden, og det kan vi jo ikke ha noe av. Hvordan eg ser ut er nå en ting, men det er så fryktelig tungt å jobbe når arbeidsbuksa strammer.

Naboen er veldig flink til å gå tur, hun inspirerer jo litt når hun traver forbi her titt og ofte. Vi ble enige om å gå tur sammen i kveld, for når hun er med går eg mye lenger enn når eg går aleine. Dessuten er det jo veldig trivelig med selskap, noen å skravle med på veien. Tassen var også med, han er faktisk den som ble mest sliten av oss.

Må da være bra for i dag.

Vel hjemme sjekka eg klokka mi, den talte hele 16 700 skritt i dag. Dette er jo det dobbelte av dagens mål, så det var ikke bare Tassen som fikk godbit. Eg tok meg en is med god samvittighet, og litt chips ja… Fortsetter eg å gå litt turer blir det nok sikkert bra likevel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top