Mat

Ikke skyld på jula!

Da har kvelden kommet første juledag, og nå har roen virkelig senka seg. Det kan jo ha noe med metthetsfølelsen å gjøre også. Men det har virkelig gått i ett denne jula, ikke at eg klager på det, men nå var det helt innafor med bare en liten gjeng rundt noen skåler med chips og sjokolade. Og ja, en cider tillater eg meg faktisk nå. 

Helt greit å blogge hos muttern og fattern nå.

Fredagen ankom vi seint, takket vært mye trafikk og stengte tunneler, så det ble nesten rett i seng. Lørdags formiddag stakk vi innom Veronica for å freshe sveisen litt siden vi skulle på julebord om kvelden, og tidenes julebord kan du lese om HER. Dermed ble jo søndagen slakk. 

Gårsdagen var det julaften, noe de fleste nå bør ha fått med seg. Da skulle eg og Doc være med Monica og Olav på tur i skauen, men siden lørdagen fortsatt ikke ville slippe taket her, sendte eg bare de avgårde. Eg fikk både slappet av skikkelig, og hjelpt muttern litt med å forberede julekvelden. Det ble så klart et etagilde uten like, med pinnekjøtt til den store gullmedaljen. Og desserter i alle tenkelige varianter. 

I dag har eg og fattern hatt en tur innom bestemor, ja altså superbestemor. Det er jo noe eg prioriterer høyt hver gang vi drar vestover, og i dag hadde vi med litt sjokolade. Hun satte nok pris på det, og hadde ellers mye å fortelle. Det gode humøret og humoren hennes må man bare elske! 

Siden ble det igjen etagilde her, med alle etterkommerne til muttern og fattern. Det var julekoldtbord, da med den obligatoriske kakaoen med krem. Vi har altså igjen spist oss alt for mette, og vi føler oss gjerne litt større enn før. Derfor kom eg i sta til å tenke på julelåten til Linni Meister og Erik Follestad, Juletragedien, hvor Linni synger «Ikke skyld på jula, du var feit i august». Hun har jo et poeng da, og ja man kan legge på seg med crohns når plutselig fløte er det beste for magen.

Sannheten om hvordan eg ser ut akkurat nå…

Follow my blog with Bloglovin

5 thoughts on “Ikke skyld på jula!

  1. Kjedelig med sykdom som påvirker livet mer vondt en godt. Man vet ikke hva livskvalitet er før man mister den. Håper du får en medisin som virker godt.

    Når det gjelder etegildet, det er ikke så farlig for fedmen det man eter mellom jul og nyttår. Det du eter de andre 51 ukene derimot….

    Ha ei fortsatt god jul 😊

  2. De som har greie på det, spår sprengkulde utover vinteren. Samtidig er det tidenes høyeste strømpriser, og den øker over nyttår igjen, selvsagt. Fikk mail…..
    Med andre ord; Hold fast på julefettet til våren. Det isolerer en del!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top