Mat

Muffinsene selv EG klarer å bake!

Eg har trossa min kjøkkenfrykt og bakt i dag. Du vet eg kjeder meg når eg begynner å bake!

Muffinsene eg lagde er såre enkelt å få til, selv EG klarte det jo. Ikke mange ingrediensene, og ikke mye jobb, ergo perfekt som litt rask snacks. Dessuten gjør DENNE jobben hakket enklere.

Noen vil kanskje si eg var litt uheldig med plasseringen av eplene her… Men gode er de absolutt!


Deig:

150 g margarin

3 dl sukker

3 egg

3,5 dl hvetemel

1 ts bakepulver

Fyll:

3 skrelte epler skjært i båter

Sukker og kanel

 

De hever en del, så ikke fyll formene helt opp. (Dette er ca en tredjedel av oppskrifta)

Kan være lurt å la smøret stå litt i romtemp før du starter, for det skal røres med sukkeret til det blir hvitt. Deretter kakker du i ett og ett egg i røra, og til slutt mel og bakepulver. Rør det sammen til det ligner en mellomting av deig og røre.

Her kan du velge om du vil fordele deigen ca halvfullt i muffinsformer, dytte eplebåter halvveis nedi, og strør sukker og kanel over. Disse steikes da på 175 grader i 20-30 min. Eller om du vil ha røra i en kakeform hvor du danderer epler, sukker og kanel over, da steikes den i 45-60 min på 175 grader.

Uansett om du velger kake eller muffins, så er det ingen som gråter på nesa av å få det servert sammen med ei kule vaniljeis og krem!


(Og beklager reklamen som legger seg midt i oppskrifta, er ikke eg som legger den inn.)

 

Insta / Snap / TikTok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top