Bare 108 mil…

Da er vi altså på vei hjem igjen fra ville vesten, og det har vært noen fantastisk fine dager med familien og venner. Enorme mengder mat har vi dytta i nebbet, så joggebuksene er flittig brukt. Vi er takknemlig for de kreative, fine og morsomme gavene vi fikk, det kommer til nytte alt sammen. 

Vi fikk hver vår dialektkopp. En fikk fra Radøy, så når noen kaller meg bergenser kan eg vise koppen min og vise alle ordene en bergenser aldri hadde forstått. Doc fikk med ord fra Odalen, der sleit eg med å skjønne en del. Ellers fikk vi kjøkkenklut, sjokolade og en liten dram fra nissen, en genial høyttaler med «levende» LED lys til vogna, og til og med Michelin-stjerner til saloon. Den har kællen til Monica laga selv, en Michelingubbe med lys, og perla stjerner. Helt fantastisk! I tillegg har vi fått noen flotte julekort. 

Ellers er vi nå på vei hjem, noe som ikke er gjort i en håndvending akkurat. Det er ganske nøyaktig 54 mil fra huset til muttern og fattern på Radøy og hjem til huset vårt på Kløfta, så denne jula legger vi til sammen 108 mil bak oss. Ja det er langt, men verdt det. Muttern har fora oss med smultringer, delfiakake, godteri, frukt og capri-sonne å ha på veien. Vi lider ikke noe nød akkurat. 

Tassen ligger baki buret og pørker og sover, han elsker å kjøre bil og er null problem å ha med. Nå har vi passert Lærdalstunnelen og begynner å bli rastløse, men er snart i Hemsedal hvor vi skal dytte enda mer feit mat i nebbet. Det blir nok godt å komme hjem i kveld, selv om man gjerne kunne hatt noen dager til på hotell Blommedal på Radøy.

Follow my blog with Bloglovin

6 thoughts on “Bare 108 mil…

  1. Det er jammen litt av en kjøretur dere har foran dere, eller dete er kanskje alt kommet hjem? Jeg måtte flire litt da du fortalte om orda på Odalskoppen? Moder’n kom derfra, så jeg ser den, hihi 😂

  2. Vel blåst , kult besøk hos Sheriffen på Jacks rett før jul , gullgjengen min, Blommedal familien er jo unik , Doc og i denne sammenheng , men hvor er min Michelin stjerne ?

    1. Hehe ja vi hadde det storveis på julebordet ditt, aldri hatt det så moro i Bergen før! Hele gjengen skryter av arrangementet, så vi kommer nok igjen skal du se 😉 Angående Michelin stjernene må du høre med gemalen til Monica, det var han som lagde til oss 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top