Lite å gjøre med hjertefeilen

I dag tidlig var det tid for ny time hos kardiolog på Ahus, nå skulle eg endelig få flere svar. Eg hadde god tid, og det var ikke så mye trafikk som forventa, men på parkeringen var det kaos. Vi var over 20 biler som bare kjørte i ring og håpa på en plass, og tida gikk.

Etter 15 min måtte eg bare ringe inn og si eg ble for sein pga full parkering. Resepsjonisten ba meg bruke parkeringshuset, men der er det ikke så greit å komme til med Forden. Eg ble satt over til parkeringsselskapet, som ga meg egen plass. Kjempeflott service der altså, og eg kunne endelig løpe inn til timen, da 10 min for seint.

Legger ved bilde av forrige ukes 24t EKG, har glemt å ta bilder i dag…

Etter litt om og men fikk de omsider kobla opp EKG, og målt blodtrykket. Eg var inne hos overlegen på kardiologisk avdeling. Han var meget flink og hyggelig, og han kunne mye fagspråk, så det er mulig eg har misforstått noe. Men om eg har forstått riktig så er ikke hjertefeilen så alvorlig som først antatt hos Aleris og LHL sykehuset.

Det var slettes ikke sikkert eg hadde en ekstra sinusknute, så det var derfor de ikke fant noe under hjerteoperasjonen. Det positive er at han kalla hjertefeilen en positiv feil, altså ikke farlig, bare ubehagelig. Eneste problemet er at dette ikke kan opereres eller fikses «over natta».

Det kan behandles med medisin, men da med mye bivirkninger. En betablokker som setter håndbrekket på og vil gjøre meg utmatta, en medisin som kan risikere å kortslutte ledningsnettet i hjertet, eller å bare ha litt hjertebank innimellom.

Eg har valgt det siste, å droppe medisin og heller ha ujevn hjerterytme. Eg kan prøve å kontrollere det litt med kosthold og trening, så eg skal gi det et ærlig forsøk. Blir fint lite kaffe og potetgull, men det skal eg takle.

6 thoughts on “Lite å gjøre med hjertefeilen

  1. Så bra at det ikke var for alvorlig og at det er noe som det går and og leve med da lyke til videre ha en fin kveld dere to 🌹❤️👍🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top