Mat

Litt vel saftig fugl!

Siste dag før julemåneden, og vi har glemt alt som heter adventskalender på bloggen! Sløv Sløvesen her har gått helt tom for ideer, men kanskje eg kan ta opp litt mer samfunnsaktuelle tema og skrive om det med en humoristisk eller sarkastisk vri? Hva tenker dere? Har du forslag eller ideer om noe som burde belyses kan du nevne det i kommentarfeltet under teksten her, eller på snap/insta, så skal vi se hva vi får til. Kan jo bli både morsomt og aktuelt dette.

Tassen var lykkelig da alt eg kom hjem med lukta godt!

Sånn ellers har dagen i dag vært som dager flest, trøtt, kaffe, effektiv, og hjem fra jobb. Nå var eg faktisk innom butikken på veien, du hendelse ja, spennende som alltid. I dag hadde Meny fått inn noen skatter fra vest, og de måtte eg sikre meg før det rakk bli utsolgt. Smalahove lå der og blunka til meg med et skeivt smil, som om den sauen hadde venta på akkurat meg, visste at det fantes en forvirra og sulten vestlending her. 

Bayonneskinka ble også med hjem. Men siden det nå går mot ei tid med mye feit og tung kost tenkte eg å renske samvittigheten vår med noe lettere kost til dagens middag, ellers må vi snart vurdere DENNE. Det var ikke før eg titta mot varmdisken at eg var sikker, helgrilla kylling på tilbud. Doc bekrefta sin enighet i valget på en sms, og fuglen fikk bli med hjem sammen med grisen og sauen.

Det gikk med en halv tørkerull i kassa da kyllingen hadde blitt pakka i en miljøvennlig papirpose, du kan trygt si fuglen var saftig. Artig at den hadde lagt øverst i korga mi da, så alt måtte tørkes, men hun i kassen tok det med et smil. Var visst ikke første gangen, og det var mest pinlig for meg som lagde kø. Hjemme smakte den nevnte kyllingen himmelsk med ris og Bretagne saus, og smalen tar vi til helga da den må nytes med akevitt.

 

@docogdask

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top