Meget folksom lørdag!

Trodde seriøst eg våkna grytidlig i dag, for Tassen hadde ikke kommet opp for å vekke meg enda. Sto opp og så nevøen min fortsatt var i drømmeland, så eg gikk stilt ned. Der var Doc i gang på kjøkkenet, mens leieboeren og gemal var ute i morgensola, så eg gikk bare i gang med morgenstellet. Fikk da øye på klokka, ikke den tatoverte som alltid er fem, men den andre. Den lyste 9.17 imot meg, slettes ikke tidlig i hele tatt.

Frokosten var aldeles nydelig, hvilket skyldes Doc’s feilkjøp. Han hadde nemlig hanka inn røykt bacon, det vil si; han sa han selv hadde kjøpt feil. Kan muligens være undertegnede da det er eg som har stått for kolonialvarene på våre siste harryturer. La gå, både eg og gjestene likte det, så får det heller være at Doc ikke var helt fornøyd.

Jepp, dette kan ha vært årets siste sommerdag her…

Etter frokost gikk vi alle ut igjen, det var et nydelig vær vi ikke ville gå glipp av. Mens vi sto der kom det noen syklister forbi raske som uvær, og vi flira litt og tenkte «noen tror de er proffe». Så kom det fler, og fler, og følgebil, og følgemotorsykkel. De var ganske så mange faktisk. Hm, var det et ritt kanskje? Vi fikk se de hadde nr på ryggen og skjønte tegninga, noe som kunne by på utfordringer da gjestene skulle kjøres til toget.

Leieboeren kjørte selv bort til Kløfta, og vi kom oss greit forbi noen syklister. Ved rundkjøringa på Borgen var det folksomt, men vi kom oss forbi. Eg ønska nevøen lykke til på Norwaycup før eg vendte snuten tilbake aleine. Da eg kom til Borgen fikk eg beskjed om å kjøre via Nybakk da veien her var stengt i retning hjem. På Nybakk fikk eg vite at det var Nordic Master i Tempo, og at eg måtte vente, deretter legge meg bak en følgesykkel og ikke forstyrre utøverne.

Hehe, tenkte jo litt på leieboeren som hadde passert noen på vei bort, men tror ikke de ble så forstyrra da. Skal de ha et ritt på vanlig trafikkert vei må de jo skjønne at ikke alle har fått dette med seg. Vel vel, det gikk da unna bak disse syklistene, de lå i 50-70, sinka ikke stort. Og vel hjemme satt Doc og datter Tonje på trappa, da ble det enda mer skravling selvsagt, og bespisning av is. Da hun dro ble det burger, snacks og TV-kveld her, hvor vi har lagt som to deiger til heving på sofaen. Perfekt lørdag!

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Meget folksom lørdag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top