Merkelig dilemma!

Tror du ikke eg lurte til meg en luftetur i dag også da? Sto opp litt ut på formiddagen i dag, for eg sov nesten ikke i natt. Ingen fare det egentlig, ikke akkurat som om eg har stramt tidsskjema om dagene, kan deige meg på sofaen når det passer meg. Da eg sto opp gjorde eg meg bare klar og dro ut døra, glemte frokost fordi eg måtte dra fort og komme meg hjem til hostesafta.

Nå har eg en real utfordring her, skjønner du. Saken er at eg kan ikke kjøre på åtte timer etter eg har golva en shot hostesaft. Eg måtte dermed fyke i full fart på senteret, og holde tilbake ei hostekule mens eg venta på p-pillene apoteket bestilte i forgårs, deretter handle litt mer, og rett hjem. Der slapp eg løs all form for kløe i lunger, bronkier og hals, og hosta opp navlen før eg klarte å få korken av den fordømte flaska.

Skål og god natt!

Neste utfordring med denne er at hvis eg ikke tar den rett før eg legger meg får eg ikke sove, ikke Doc heller for den saks skyld. Nei da blir eg liggende og hoste og pese hele natta, hvilket går veldig ut over min bedre halvdels skjønnhetssøvn. Men om eg tar den før eg legger meg, da drømmer eg om alle mulige forskjellige måter å forlate denne jorda på.

Er mindre trivelig å våkne kl 3.30 av at en båt i Hellas, som egentlig først var en bobil på Fedje, nå holder på å gå ned med meg i baugen. Eller kl 4.20 av at eg brenner inne i et svært hus hvor eg ikke finner veien ut, fordi eg hadde sneket meg inn for å spise ei pære uten å bli truffet av måseskit. Kjenner vi en drømmetyder forresten? Kunne vært artig å tyde noe av dette. Nei, eg får nok ofre min egen søvn for at i det minste en av oss kan få litt ro, så skål folks, nå er det natta!

 

 

TikTok / Snap / Insta

6 thoughts on “Merkelig dilemma!

  1. Har dere ikke sofa i stua? Jeg er mye på sofaen i stua når jeg sliter med søvnen. Sover mens tv-en durer i vei. Blir søvn på både meg og Har Frodith da 😊

  2. Ønsker deg virkelig all god bedring. Den drømminga minner meg om når jeg har tatt en oxynorm eller tilsvarende morfingreier. For det første tåler jeg de dårlig på tom mage, da blir jeg bare kvalm og elger som regel. Men når jeg sovner, da er det “hallusinasjner” av en annen verden. Føler at jeg er våken, men ser og hallusinerer om alt mulig. Så den kjenner jeg meg igjen i.
    God bedring.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top