Der var grensa nådd

Eg er den som tenker at kan eg kjøre til legen kan eg og kjøre til jobb. Da alarmen ringte for sikkert sjette gang i morges klarte eg ikke engang å rulle meg ut av senga, men etter å på ett eller annet vis fått til å sette meg opp i senga sjekka eg gir-armen. Det kom faktisk ikke til å funke. Doc skulle bruke Forden i dag, og da var eneste alternativet for meg Subaruen med seks trinns manuell girkasse. Kom ikke på tale, eg måtte kapitulere. Der gikk grensa mi.

Sendte mld til sjefen at eg ikke kom på jobb, og knuste hode godt ned i puten igjen. Her ble eg en god stund til Doc og Tassen hadde vært ute og sistnevnte kom for å vekke meg. Med lite søvn bak meg dytta eg bare bikkja bort og prøvde å duppe litt mer, hvilket gikk helt fint til Doc begynte å grisselere med frokost på kjøkkenet. Da var Tassen bestemt, og eg forflytta meg ned til sofaen hvor eg sov videre ei god stund.

Eneste fornuftige eg har gjort i dag var en tur på jorde med Tassen, skulle bare vært litt mer ulendt.

Får fortsatt mange tips om både piller og kremer eg bare «må» prøve, enda eg ikke har bedt om noe tips. Tanken er god, men siden eg har kroniske sykdommer som krasjer med det meste tar eg aldri i mot råd fra andre enn legen. Det burde vel egentlig gjelde alle, vær så snill å ikke sleng ut tips om hva som helst til hvem som helst med mindre du har en grad i faget, har lest journal og har undersøkt person. Hadde eg tatt til meg alle tips hadde eg vært innlagt på dagen. De eneste som får gi meg tips er familie og venner som kjenner meg godt.

Så til denne kjolen da, også her hagler det med tips. Den skal verken toves eller sys inn. Eg er ikke fan av tova plagg, og om eg må kjøpe meg symaskin forsvinner hele moroa med strikking. Den skal få være akkurat som den er, et bevis på at eg har klart å strikke meg kjole, uten juks og triks. Eg liker den faktisk eg, og med et belte rundt blir den garantert brukbar. Nå er det snart helg, så cheer up og kos dere hele gjengen!

 

@docogdask

2 thoughts on “Der var grensa nådd

  1. Ønsker deg god bedring jeg 😀
    Kronisk syk… det finnes tusenvis av råd og tips… vi tar imot fra legen – det er det sikreste og beste 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top